اخبار بین المللی
۹۴ درصد از تولیدکنندگان محتوا از هوش مصنوعی کمک می‌گیرند
به گفته ی آی‌تی‌ایران ،  ردپای هوش مصنوعی این روزها در اغلب عرصه‌ها مشاهده می‌شود و در این میان، تولیدکنندگان محتوا نیز از مواهب این فناوری نوظهور بی‌بهره نبودند و توانستند کارهای خلاقانه و جذابی را تولید کنند.
طبق گزارشی که اخیرا مرکز Influence Marketing Factory منتشر کرده، ۵/ ۹۴ درصد از تولیدکنندگان در این تحقیق اعلام کردند که از هوش مصنوعی در تولیدات خود بهره می‌برند و تنها ۵/ ۵ درصد گفتند که از این فناوری استفاده نمی‌کنند.
این بررسی که بیش از ۶۶۰ تولیدکننده محتوا و هزار کاربر شبکه اجتماعی در آن شرکت داشتند، بیانگر نکاتی کلیدی در حوزه اقتصاد تولید محتواست.
آمارها نشان داد که بیشترین درصد انتخاب‌شده از سوی پاسخ‌دهندگان به بهره‌گیری از هوش مصنوعی در ادیت محتوا، خلق تصاویر و ویدئو و ایجاد متن و کپشن اختصاص داشت.
نرم‌افزارهایی همچون RunwayML و Descript که از آنها برای ویرایش صوت و ویدئو استفاده می‌شود، اخیرا در میان تولیدکنندگان رواج یافته و تولیدکنندگان پادکست نیز بیش از پیش از آن استفاده می‌کنند.
در این میان، برخی نرم‌افزارهای محبوب همچون ادوبی پریمیر پرو اخیرا هوش مصنوعی را در خود جای داده‌اند تا کاربران بتوانند فرآیندهای تدوین ویدئویی را راحت‌تر دنبال کنند.
 
کد خبر 210020223.615
کلمات کليدي
هوش مصنوعی, مرکز هوش مصنوعی, مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی, تولید محتوا