اخبار بین المللی
پلتفرم هوش مصنوعی ClearGPT ویژه سازمان‌ها رونمایی شد
 شرکت ClearML از پلتفرم هوش مصنوعی مولد خود ویژه سازمان‌ها تحت عنوان ClearGPT رونمایی کرد. پلتفرمی ‌که با هدف توانمندسازی سازمان‌ها برای استفاده ایمن و بهینه از پیشرفته‌ترین مدل‌های زبان بزرگ (LLM) طراحی شده و به گفته این شرکت، وجه تمایز آن با دیگر پلتفرم‌ها سفارشی‌سازی مدل‌های زبان بزرگ برای همسو شدن با داده‌های خاص شرکت‌ها و عملکرد یکپارچه در شبکه است.
این ابزار به کسب‌وکارها این امکان را ‌می‌دهد تا با بهره‌گیری از قدرت فناوری مدل‌های زبان بزرگ ‌مانند ChatGTP و استفاده از هوش مصنوعی در جهت نوآوری، بهره‌وری و کارآیی، عملکرد خود را بهبود بخشند. به گفته این شرکت، هدف ClearGPT کمک به شرکت‌ها و سازمان‌هاست تا بتوانند توسعه محصولات داخلی و خارجی خود را با سرعت بیشتری دنبال کنند، از رقبا پیشی بگیرند و به خلق درآمدهای جدید کمک کند.
موزس گاتمن، مدیرعامل ClearML ‌می‌گوید: پلتفرم جدید ما جایگزینی برای یک رابط چت LLM ‌مانند ChatGPT برای شرکت‌ها و سازمان‌هاست. در واقع، ClearGPT به شرکت‌ها این اجازه را ‌می‌دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی را مستقیما از داده‌های سازمانی خود کنترل و ایجاد کنند. همچنین شرکت‌ها ‌می‌توانند از ClearGPT  برای استقرار مدل خود به عنوان یک API استفاده و در برنامه‌های داخلی خود تعبیه و ادغام کنند.
به گفته این شرکت، پلتفرم طراحی‌شده قادر است گردش کار شرکت‌ها را به صورت رمزنگاری‌شده مدیریت کند؛ به‌طوری که تما‌می ‌اطلاعات داخلی سازمان‌ها از منابعی مانند گوگل درایو، شیرپوینت یا اسلک به‌طور ایمن گردآوری ‌می‌شود. به عبارتی دیگر، ClearGPT یک محیط سازمانی کاملا امن ایجاد ‌می‌کند و به کسب‌وکارها اجازه ‌می‌دهد تا از ظرفیت‌های فناوری هوش مصنوعی بدون به خطر انداختن امنیت اطلاعات خود استفاده کنند. همچنین این پلتفرم، تما‌می ‌فرآیند ساخت و به‌کارگیری مدل هوش مصنوعی را در دل شبکه امن سازمانی انجام ‌می‌دهد. بدین معنی که داده‌ها به یک شرکت یا شخص ثالث منتقل نمی‌شود. به بیانی دیگر، در این روش، شرکت‌ها برخلاف سایر راهکارهای مولد هوش مصنوعی، مالک ۱۰۰ درصدی داده‌ها و هر هوش مصنوعی تولیدشده از آن هستند.
کد خبر 206020231.577
کلمات کليدي
هوش مصنوعی, مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی, مرکز هوش مصنوعی, چت جی پی تی