آخرین اخبار

مشاهده آرشیو
اشتراک گذاری خبر:
1402/3/17

نصب سنسورهای هوشمند برای نظارت سرعت خودروها در ولز

ولز در بریتانیا به‌زودی مجهز به سنسورهای هوش مصنوعی جدیدی خواهد شد که از طریق جمع‌آوری داده‌های مربوط به زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل در افزایش ایمنی تردد شهر نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
ایمنا نوشت که سنسورهای هوش مصنوعی در مرحله اول تنها بعضی از شهرهای ولز را در بر خواهد گرفت، با این حال مدیران از توسعه بهره‌گیری از این ابزارهای دیجیتالی در سراسر قلمرو در آینده نه‌چندان دور خبر داده‌اند. در این مرحله، سنسورها به‌طور آزمایشی و به مدت ۱۸ ماه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امکان نظارت بر سرعت بالاتر از ۲۰ مایل بر ساعت را در مناطقی با محدودیت سرعت فراهم خواهد آورد. جمع‌آوری تمام داده‌های مربوط به تردد در معابر میزبان توسط سنسورهای هوش مصنوعی، درک کارآمدی خطوط عابر پیاده را بر تعاملات میان افراد پیاده و خودروها برای مدیران ولز ممکن خواهد کرد و آن‌ها را به اعمال اقدامات مناسب برای افزایش ایمنی در خیابان‌ها سوق خواهد داد.
اعضای شورای شهر کاردیف، پرجمعیت‌ترین شهر ولز، در نظر دارند در مرحله آزمایشی نصب سنسورهای هوش مصنوعی، تعدادی از معابر شهر را به آن‌ها مجهز کنند زیرا بر این باور هستند که اطلاعات دقیقی که این ابزارها فراهم می‌آورد، آن‌ها را از رفتار رانندگان، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده آگاه خواهد کرد که این امر می‌تواند مدیران را به اعمال اقدامات مناسب با هر خیابان برای رفع مشکل حاکم بر آن سوق دهد.
یکی از این اقدامات تلاش برای تشویق رانندگان به تغییر عملکرد و سرعت خود هنگام نزدیک شدن به خطوط عابر پیاده خواهد بود، ضمن این‌که راهنمایی افراد پیاده حین عبور از این خطوط در رأس برنامه‌های آن‌ها خواهد بود که این دو عامل می‌تواند ایمنی خیابان‌ها را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد.
پیش از این نیز مدیران مونموت‌شر به نصب سه سنسور هوش مصنوعی در خیابانی در مرکز شهر با بیشترین تردد دوچرخه‌سواران پرداخته بودند که اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این ابزارهای دیجیتالی برنامه‌ریزان را از افزایش تردد دوچرخه‌سواران و نیاز به اعمال اقدامات لازم در راستای افزایش ایمنی تمام کاربران معابر آگاه کرده و تدابیر پیاده شده پس از آن، کاهش نرخ وقوع سوانح خیابانی را به دنبال داشته است.
 
کد خبر 203020317.552
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیخودرو
 
امتیاز دهی