اخبار داخلی

مشاهده آرشیو
اشتراک گذاری خبر:
1402/3/8

رونمايي از شبيه ساز احياي قلبي ريوي مبتني بر هوش مصنوعي براي اولين بار در برق تبريز

خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت توزیع  نیروی برق تبریز  گفت: برای ااولین بار در صنعت برق کشور محصول دانش بنیان شبیه ساز احیای قلبی ریوی با استفاده از تکنولوژی های متاورس و هوش مصنوعی در تبریز رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ما از تبریز؛عباس حسامی اظهار کرد: در حاشیه هفتمین کنفرانس GIS و هوشمند سازی در صنعت آب و برق محصول دانش بنیان شبیه ساز احیای قلبی ریوی با استفاده از تکنولوژی های متاورس و هوش مصنوعی برای اولین بار در برق تبریز رونمایی شد.
وی با بیان اینکه این شبیه ساز توسط همکار شرکت توزیع نیروی برق تبریز طراحی شده، گفت:  این شبیه ساز برای اولین بار در 197 کشور دنیا ثبت اختراع شده و برای اولین بار در صنعت برق در شرکت توزیع برق تبریز اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: مهمترین آسیب وارده به یک نفر برق گرفته ایست قلبی هست. متاسفانه به دلیل آموزش های سنتی، همکاران مهارت لازم برای اجرا و کنترل استرس های محیطی را ندارند.وی با بیان اینکه شبیه ساز احیای قلبی ریوی در 7 محیط مختلف،32 سناریو و بر روی 6 نوع بیمار پیاده سازی شده است اضافه کرد: این محصول دانش بنیان در سه محیط آموزش، تمرین و آزمون فرآیند احیا به صورت هوشمند آموزش داده می شود.
حسامی خاطرنشان کرد: با اجرای این شبیه ساز، ضمن کاهش تلفات انسانی، افزایش بهره وری و بازده آموزشی و هوشمند سازی قدم مهمی در راستای کاهش هزینه های آموزش پرسنلی در سطوح شرکت های تابعه وزارت نیرو برداشته خواهد شد.
کد خبر 101020308.566
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیاحیای قلبی
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ