اخبار بین المللی

مشاهده آرشیو
اشتراک گذاری خبر:
1402/3/6

با این برنامه، ایده‌های خود را به موسیقی تبدیل کنید

گوگل سعی دارد با همکاری موسیقی‌دانان، هوش مصنوعی MuiscLM را به ابزاری مسئولانه تبدیل کند.
زومیت می گوید که هوش مصنوعی این‌روزها تقریباُ همه‌جا وجود دارد و اکنون به‌نظر می‌رسد موسیقی مرز بعدی خواهد بود. برنامه‌ی آزمایشی هوش مصنوعی جدید، برای تبدیل ایده‌های کاربران به موسیقی توسعه یافته است.
کریستین ییم مدیر محصول آزمایشگاه‌ها و هما مانیکاواساگام مدیر تحقیقات گوگل اعلام کردند ثبت‌نام برای MusicLM آغاز شده است. این برنامه درحال حاضر به‌طور آزمایشی ارائه می‌شود و پیام‌های متنی کابران را به موسیقی تبدیل می‌کند. به‌عنوان مثال اگر تایپ کنید Soulful Jazz for a dinner party، دقیقاً موزیکی با همین سبک می‌سازد.
MusicLM ازنظر روش کارکرد، تفاوت زیادی با چت‌بات گوگل Bard یا بینگ مایکروسافت ندارد؛ شما متنی را وارد می‌کنید و هوش مصنوعی براساس آن، نتیجه را ارائه می‌دهد.
براساس اعلام Androidauthority، هوش مصنوعی MusicLM پیام‌های متنی را دریافت کرده و دو نسخه از یک آهنگ را ارائه می‌دهد. کاربران سپس می‌توانند به هردو آهنگ گوش دهند و به نسخه‌ای که بهترین صدا را دارد، امتیاز بدهند. طبق گزارش‌ها، این روش به مدل هوش مصنوعی کمک می‌کند تا قابلیت‌های تولید موسیقی خود را بهبود دهد.
مثل سایر کاربردهای هوش مصنوعی، این نگرانی‌ها وجود دارد که MusicLM به‌عنوان ابزاری برای آسیب‌رساندن به هنرمندان مورداستفاده قرار گیرد. به‌هر حال، گوگل ادعا می‌کند با همکاری نوازندگان و میزبانی کارگاه‌ها سعی دارد از فناوری مذکور برای تقویت خلاقیت هنرمندان بهره ببرد.
برای دسترسی به MusicLM، باید ابتدا درفهرست انتظار  ثبت‌نام کنید.
کد خبر 217020306.569

 
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیموسیقی
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ