سلامت و تغذیه
اشتراک گذاری خبر:
1402/3/2

حضور فعال پژوهشگاه ICT در نخستین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی

زمینه های همکاری در حوزه هوش مصنوعی توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی مطرح شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات؛  در نخستین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی که در پنج محور اصلی برگزار شد، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه سخنرانی توسط رئیس مرکز توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه، ارائه کارگاه آموزشی توسط همکاران این مرکز و شرکت در نمایشگاه جانبی این کنگره، حضور فعالی داشت.
بر اساس این خبر، فناوری های پیشرفته در حوزه پزشکی، هوش مصنوعی در پزشکی، سلامت هوشمند، راه‌حل‌های هوشمند در حوزه پزشکی و سایر موضوعات مرتبط از محورهای اصلی این رویداد بودند.
دکتر معین، رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT با اشاره به حضور فعال پژوهشگاه و برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی در این کنگره به عنوان نماینده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما در این کنگره سعی کردیم تا مرکز نوآوری و هوش مصنوعی و همچنین ظرفیت های موجود در پژوهشگاه را به حوزه پزشکی معرفی نمائیم تا بتوانیم در آینده شاهد همکاری های متعدد با سازمان ها، نهادهای مختلف و همچنین بخش های خصوصی باشیم.
معین افزود: در این کنگره طی یک سخنرانی با عنوان زیرساخت‌های هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در بیمارستان‌های هوشمند به ابعاد مختلف سلامت هوشمند پرداختیم. وی گفت: در این کنگره مواردی همچون مزایای بیمارستان های هوشمند، فناوری های مورد استفاده در بیمارستان های هوشمند، خدماتی که بیمارستان های هوشمند ارائه می دهند و چالش های موجود در بیمارستان های هوشمند از طرف مرکز نوآوری و  توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT همچنین با اشاره به زمینه های همکاری پژوهشگاه در حوزه سلامت هوشمند تأکید کرد: آموزش فنی و ترویجی هوش مصنوعی مرتبط با بیمارستان های هوشمند و مراقبت های بهداشتی، پروژه های تحقیقاتی مشترک با مراکز علوم پزشکی و دانشگاه ها، مشاوره فنی در حوزه سلامت هوشمند و بیمارستان ها، زیرساخت های ارتباطی و پردازشی در بیمارستان های هوشمند از جمله موارد همکاری میباشد که از طرف پژوهشگاه در این کنگره مطرح گردید.
وی در پایان افزود: مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مواردی نظیر مقررات بهداشتی هوشمند، بومی سازی استانداردها برای توسعه فناوری بیمارستان های هوشمند، ارزیابی محصولات و خدمات فناوری‌های نوظهور از جمله هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در برنامه‌های کاربردی بهداشتی، راه اندازی پایلوت های بخشهای بیمارستانی هوشمند با کمک مراکز درمانی و بهداشتی آمادگی هر نوع همکاری با نهادها، سازمان ها و بخش خصوص در حوزه سلامت هوشمند را دارا می باشد.
لازم به ذکر است از آنجایی که تجهیزات پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به راه حل‌های انجام پذیر برای روش بالینی هستند، تمرکز نخستین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی بر تبادل ایده‌ها و اکتشافات نوین بین پزشکان، اساتید دانشگاه، پژوهشگران بنیادی و صنعت، اپیدمیولوژیست‌ها، دانشمندان کامپیوتر و داده‌ و افراد اجرایی قرار داشت.
کد خبر 101020302.022
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیعلوم پزشکی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر