حمل و نقل
اشتراک گذاری خبر:
1401/9/23

به‌کارگیری هوش مصنوعی برای پیش‌بینی ترافیک بانکوک

مدیران بانکوک، پایتخت تایلند در نظر دارند به‌زودی از فناوری هوش مصنوعی برای پیش‌بینی ترافیک شهری به‌ویژه در خیابان‌های پرتردد بهره بگیرند و از این راه، نرخ سوانح خیابانی را به حداقل برسانند.
استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی ترافیک در بانکوک یکی از پروژه‌هایی است که به‌تازگی دولت تایلند از آن برای هوشمندسازی هرچه بیشتر پایتخت، ضمن کاهش تصادفات خیابانی رونمایی کرده است و در نظر دارد در آینده نزدیک به آن جامه عمل بپوشاند. در این استراتژی، امکان محاسبه سرعت چندگانه خودروهای در حال حرکت در یک مسیر از زاویه‌های مختلف، تنها از طریق یک دوربین امکان‌پذیر خواهد بود و تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل، مدیریت ترافیک را برای مسئولان تسهیل خواهد کرد.
استراتژی جدید بانکوک برای هوشمندسازی مدیریت ترافیک در نتیجه همکاری میان یکی از کمپانی‌های فناوری کره‌ای به نام BlueSignal، دولت تایلند، نهادهای دولتی و کمپانی‌های خصوصی که در طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های تکنولوژیک فعالیت می‌کنند، توسعه داده خواهد شد. در این راستا، هر نهاد طرح‌های پیشنهادی خود را در رابطه با حل ترافیک خودرویی در پایتخت تایلند به اشتراک می‌گذارد تا در نهایت، یک الگوی همکاری استراتژیک و دائمی برای بهبود وضعیت تردد در سراسر شهر شکل گیرد.
فناوری پیش‌بینی ترافیک کمپانی BlueSignal مبتنی بر تجزیه و تحلیل دو نوع داده خواهد بود که در اولی، محاسبه تراکم ترافیکی از راه پیش‌بینی سرعت یا حجم ترافیکی به واسطه تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به سرعت انجام می‌شود. در نوع دوم، وضعیت خطر از طریق فناوری تجزیه و تحلیل فیلم‌های ویدئویی ضبط شده به وسیله دوربین‌های هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌شود. در واقع، ماژول‌های هوشمند به پیش‌بینی شرایط خطرناک در کوچه‌ها و معابر باریک می‌پردازد و داده‌های حاصل را به مرکز پردازش آن‌ها ارسال می‌کند تا اقدامات لازم جهت هشدار به سرعت در دسترس رانندگان قرار گیرد.
تجزیه و تحلیل ویدئویی، محاسبه سرعت زمان واقعی و چندگانه خودروها را از طریق دوربین‌هایی با قابلیت ارائه ویدئو از زاویه‌های مختلف امکان‌پذیر خواهد کرد، ضمن این‌که کلیپ‌های ضبط شده امکان تجزیه و تحلیل وضعیت ترافیکی را برای محاسبه میزان احتمالی خطر فراهم می‌آورد.
کد خبر 203010923.552
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر