حمل و نقل
اشتراک گذاری خبر:
1401/10/27

هوش مصنوعی و کالسکه‌های خودران

اِلا؛ کالسکه هوشمند که می‌توان آن را کالسکه خودران نیز نامید می‌تواند سرعت حرکت خود را با گام‌های پدر و مادر هماهنگ سازد بدون آنکه هیچ‌گونه ارتباط فیزیکی وجود داشته باشد. فناوری ایمن هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) کالسکه کمک می‌کند والدین بتوانند در بسیاری از تفریحات، نوزادان را همراه خود داشته باشند.
  این کالسکه نیز مانند صندلی هوشمند ماشین و کریرهای هوشمند گلوکسکینت (Gluckskint) که پیشتر به بازار عرضه شده بود به سیستم پخش موسیقی است که والدین می‌توانند آهنگ‌های موردعلاقه نوزاد یا نوپا را در حافظه دستگاه ذخیره کنند. همچنین این گجت‌های دستیار والد با تکان‌های بسیار آرام، مانند گهواره عمل می ‌کنند و به والدین در خواباندن کودک کمک می‌کند.
  این کالسکه به گونه ای طراحی شده است که مانع از ریفلاکس می‌شود یعنی نحوه تکان دادن کودک در کالسکه به گونه‌ای است که نگرانی والدین از ریفلاکس گوارشی کودک یا بازگشت شیر به حلق و دهان برطرف می‌شود. البته این نحوه حرکت در صندلی ماشین و کریرهای اِلا نیز وجود دارد.
  در طراحی این کالسکه، فناوری هوشمندی تعبیه شده است که در شیب سربالایی یا سرازیری‌ها، سرعت آن بلافاصله تنظیم می‌شود و از افزایش سرعت ناگهانی در سرازیری‌ها یا عقبگرد در سربالایی‌ها جلوگیری می‌کند.
  همچنین سیستم موقعیت‌یاب (Find My Baby) این کالسکه، امنیت‌خاطر و آرامش بیشتری هدیه می‌دهد.
کد خبر 208011027.398

 
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیکالسکه خودران
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر