حمل و نقل
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/21

ورود «ChatGPT» به دنیای خودروهای جنرال موتورز

جنرال موتورز در راستای همکاری با شرکت مایکروسافت قصد دارد از چت‌بات هوش مصنوعی «ChatGPT» در خودروها استفاده کند.
به گزارش خودروپرس، اسکات میلر نایب رئیس جنرال موتورز هفته گذشته در مصاحبه‌ای با رویترز ضمن اشاره به این مطلب گفت که ChatGPT در همه جا کاربرد دارد.
وی خاطرنشان کرد که از این چت‌بات می‌توان برای دسترسی به اطلاعات مربوط به نحوه استفاده از قابلیت‌های خودرو که معمولاً در دفترچه راهنمای مالکان وجود دارد، عملکردهایی چون کد درب گاراژ یا افزودن برنامه‌های زمانی از یک تقویم استفاده کرد.
یک سخنگوی جنرال موتورز نیز روز جمعه گفت: "این تغییر نه فقط در رابطه با یک قابلیت خاص مثل تحول فرمان‌های صوتی است بلکه به این معناست که مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که خودروهای آینده آنها از توانمندی بسیار بیشتری در رابطه با فناوری‌های نوظهور برخوردار شوند."
این خبر نخستین بار توسط وب‌سایت «Semafor» گزارش شد که براساس آن خودروساز آمریکایی در حال کار بر روی یک دستیار مجازی است که از مدل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT استفده می‌کند.
شرکت مایکروسافت اوایل امسال از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در شرکت OpenAI - مالک ChatGPT - خبر داد و اعلام کرد که قصد دارد فناوری چت‌بات را به کلیه محصولات خود اضافه کند.
مایکروسافت همچون سایر شرکت‌های بزرگ فناوری بر تلاش‌های خود برای جاسازی فناوری‌های بیشتر در داخل خودروها از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی گرفته تا رانندگی خودران و سیستم عامل‌هایی که عملکرد باتری و سایر وظایف یک خودرو را کنترل می‌کنند، افزوده است.
جنرال موتورز در سال 2021 وارد مشارکت با مایکروسافت شد تا روند تجاری‌سازی خودروهای بدون راننده را تسریع ببخشد.
کد خبر 203011221.578
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیهوش مصنوعیچت جی پی تیخودرو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر