اقتصاد و خدمات مالی
اشتراک گذاری خبر:
1401/10/5

استفاده از قراردادها و سفته الکترونیکی در شبکه بانکی برای اولین بار

به گزارش گروه اقتصادی یکتا ، سید عباس حسینی، معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد، امروز در همایش تحول دیجیتال صنعت بانک و بیمه در محل کتابخانه ملی اظهار داشت: برای اولین بار قراردادهای الکترونیکی و ابزارهای برات و سفته الکترونیکی که از سوی وزارت اقتصاد طراحی شده بود، در شبکه بانکی استفاده می‌شود.
وی اظهار داشت: با استفاده از هوش مصنوعی و به کارگیری فناوری‌های دیجیتال در واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و همچنین بازپس‌گیری مطالبات بانک‌ها تاکید می‌شود و هر آنچه که به ارائه خدمت سریع‌تر به مردم در قالب اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود را استقبال می‌کنیم.
حسینی همچنین گفت: ارائه خدمات غیرحضوری در شبکه بیمه و بانک مورد تاکید وزارت اقتصاد است.
وی همچنین یکی از ویژگی‌های عصر دیجیتال را تولید و پردازش انبوهی از اطلاعات عنوان کرد و گفت:‌ با استفاده از هوش مصنوعی و ربات‌ها امروزه حتی مقالات علمی در نشریات تخصصی درج می‌شود و حتی بسیاری از کارهای انسان توسط این ابزارها مدیریت می‌شود.
معاون بیمه و بانک این را هم گفت: گسترش فناوری‌های دیجیتال موجب ظهور دیکتاتوری‌های دیجیتال در جهان می‌شود و یکی از ویژگی‌های این عصر در لحظه بودن، بی‌وقفه، شخصی شده،‌ همگانی، فراگیر و استقلال در زمان و مکان به شمار می‌رود و خدمات در دسترس همگان قرار می‌گیرد.
در ادامه همایش ‌بهروز خدارحمی، دبیر همایش تحول دیجیتال، گفت: نمی‌توانیم با تحولات دیجیتال در دنیا بیگانه باشیم و ناگزیریم از این فناوری‌ها در صنعت بانک و بیمه و حتی بورس استفاده کنیم.
وی این را هم گفت که تاکنون شاخص موفقیت بانک‌ها الزاماً در سودآوری بود اما در حال حاضر این شاخص به رضایت‌مندی مشتریان تغییر پیدا کرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: فضای صنعت بیمه تحول فراوانی پیدا کرده و حتی نابیمه‌گرانی در این صنعت مانند گوگل و آمازون فعال شده‌اند و ابزارهایی مانند اینترنت اشیاء در این صنعت جزو بازیگران مهم شده‌اند.
بهزادپور اظهار داشت: در بخش بیمه حوادث اگر از فناوری زنجیره بلوکی استفاده شود، ضریب خسارت بین 5 تا 13 درصد کاهش پیدا می‌کند و تا 200 میلیارد دلار به سود‌ شرکت‌های بیمه خواهد بود.
کد خبر 110011005.600
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیبانکداری هوشمنداقتصاد
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر