کشاورزی
اشتراک گذاری خبر:
1401/9/14

ساخت تراکتور برقی با هوش مصنوعی

پس از دو سال تلاش، استارت‌آپ کالیفرنیایی Monarch Tractor سری MK-V Founder با قابلیت های هوش مصنوعی و به صورت  تمام الکتریکی را راه‌اندازی کرد.
تراکتور برقی Monarch برای کمک به کربن زدایی عملیات کشاورزی ساخته شده است، به طوری که این شرکت می گوید که جایگزینی مناسب برای تراکتور دیزلی است و استفاده از هر یک از آنها معادل حذف 14 وسیله نقلیه سواری موتور احتراقی از جاده است.
استفاده از این تراکتورها می‌توانند به رفع کمبود نیروی کار در کشاورزی نیز کمک کنند.
"ام کی – وی "می تواند به عنوان یک تراکتور مزرعه یا وسیله نقلیه عمومی استفاده کند و حداکثر 52 کیلووات (70 اسب بخار) قدرت موتور را به چهار چرخ تراکتور برساند. این خودرو دارای 9 دنده جلو و سه دنده عقب با کنترل کلاچ است و باتری آن بسته به شرایط مزرعه و نحوه استفاده از آن، زمان توان کارکرد تخمینی 14 ساعت دارد.
اگر به عملیات مداوم طولانی‌تری نیاز باشد، باتری را می‌توان خارج کرد و یک باتری تازه وارد آن شد.
MK-V دارای وزن پایه 2360 کیلوگرم، ظرفیت بکسل 2500 کیلوگرم، ظرفیت بالابر 750 کیلوگرم و شعاع چرخش کمی کمتر از 2.9 متر است. ماژول‌های اتصال دو بانده Wi-Fi و 4G و به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری بی سیم برای این محصول پیش بینی شده است. 
سیستم هوش مصنوعی Nvidia Jetson Xavier NX به همراه دو دوربین سه بعدی و شش دوربین تصویربرداری است. این به وسیله نقلیه اجازه می دهد تا راننده کمک کند یا عملیات از پیش برنامه ریزی شده بدون راننده را انجام دهد و حتی تعقیب آن توسط  کارگر یا اپراتور از فاصله ایمن ممکن است.
سیستم‌های هوش مصنوعی این تراکتور همچنین می‌توانند داده‌های روزانه محصول را برای «تنظیمات پیاده‌سازی در زمان واقعی، تخمین‌های بلندمدت عملکرد، مراحل رشد فعلی و سایر معیارهای سلامت گیاه/محصول» جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند.
برای پیشگیری از برخورد ، اگر فردی در فاصله  1.5 متری این وسیله نقلیه شناسایی شود، به طور کامل متوقف می شود، و اگر یک عضو انسان در فاصله 0.3 متری آن تشخیص داده شود، به طور خودکار موتور خاموش می شود
کد خبر 206010914.135

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر