کشاورزی
اشتراک گذاری خبر:
1401/11/9

استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بخش کشاورزی جدی گرفته شود

رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران، گفت: استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بخش کشاورزی جدی گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از مازندران، صفدر حسینی در  کنفرانس ملی اقتصاد کشاورزی دانش بنیان و کارآفرین در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، اظهار کرد: کنفرانس‌های از این دست باید زمینه توسعه اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی را فراهم کند.
وی تصریح کرد: این نخستین کنفرانس اقتصادی کشاورزی دانش بنیان در کشور است که به مدت دو روز با حضور مدیران دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی مازندران در حال برگزاری است.
رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران ادامه داد:آینده تحولات حوزه کشاورزی بستگی به استفاده از فناوری‌های نو در این بخش دارد و باید برنامه‌ریزی برای بکارگیری هوش مصنوعی در این بخش را در دستور کار خویش قرار دهیم.
وی اضافه کرد: سیاست گذاران، مدیران، کارشناسان، مدیران پارک‌های علم و فناوری و نسل جوان خودشان را برای  تحولات در بخش کشاورزی آماده کنند و زیرساخت‌های لازم در این زمینه باید ایجاد و نسبت به افزایش بهره‌وری در این زمینه باید اقدامات مناسبی انجام شود.
رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران اضافه کرد: استفاده از فناوری‌های نو زمینه افزایش بهره‌وری در تولید را فراهم کرده و زمینه سازی تحولات اساسی در کاشت، داشت و برداشت رقم می‌زند.
وی اضافه کرد: برای توسعه استفاده از اینترنت اشیاء در حوزه کشاورزی باید جامعه را برای پذیریش این موضوع آمده و بستر سازی مناسبی انجام شود.
حسینی با اشاره به همراهی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های مختلف کشور می‌تواند زمینه توسعه استفاده از اینترنت اشیاء را فراهم کنیم، افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این کنفرانس به آن توجه شده دعوت از شرکت‌های دانش بنیان بوده است.
کد خبر 107011109.613
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیکشاورزی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر