زندگی هوشمند
اشتراک گذاری خبر:
1401/9/16

ربات آشپز شیائومی عرضه شد

ربات آشپز MIJIA شیائومی از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای کمک به کاربران در تصمیم‌گیری هوشمندانه در زمینه آشپزی استفاده می‌کند.
در واقع MIJIA به عنوان زیر برندی ازشیائومی، جدا از تجارت پر رونق گوشی‌های هوشمند، یک برند فرعی محبوب با طیف وسیعی از محصولات ارائه شده از گجت‌های خانگی هوشمند گرفته تا اسکوتر و سایر لوازم خانگی است. متأسفانه، اکثر محصولات عرضه شده در چین به سختی راه خود را به بازار بین المللی پیدا می کنند. با این حال، یک محصول به تازگی راه خود را به خارج از بازار چین پیدا کرده است. شیائومی ربات آشپزی MIJIA را در دانمارک عرضه کرده است که نشان می دهد این محصول در زمان مناسب در سایر کشورهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد.
ربات آشپزی MIJIA برای اولین بار در سپتامبر سال جاری در چین عرضه شد. گفته می شود که این محصول بیش از 35 روش را برای انجام کارهای کلیدی مانند آسیاب کردن ادویه، شستن و خرد کردن ارائه می دهد. حتی یک ترازو برای اندازه گیری مواد بر روی دستگاه تعبیه شده است. این دستگاه از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای کمک به کاربران در تصمیم گیری هوشمندانه آشپزی استفاده می کند. علاوه بر این، شیائومی ادعا می کند که این ربات پخت و پز می تواند برای تهیه حداکثر چهار غذا در یک حرکت استفاده شود، زیرا دارای چهار محفظه مختلف برای خورش، آب پز، کباب کردن و بخارپز است.
این ربات آشپزی دارای یک صفحه نمایش لمسی LCD 8 اینچی است که پارامترهایی مانند دستور العمل ها و تنظیمات دستگاه را نمایش می دهد. به غیر از کنترل صفحه لمسی، ربات آشپزی را می توان از طریق اعلان صوتی کنترل کرد. کل گجت تا 2.2 لیتر ظرفیت دارد و حداکثر دمای گرمایش 180 درجه سانتیگراد دارد. به همان اندازه حداکثر سرعت چرخش 12000 دور در دقیقه را دارد.
ربات آشپزی MIJIA در حال حاضر در آلمان به فروش می رسد و قیمت آن 1199.99 یورو است. با این حال، قیمت آن نیز کمتر از محصولات رقیب محبوب مانند Thermomix TM6 Noir است که با قیمت 1399 یورو در آلمان به فروش می رسد. دیدن یک محصول MIJIA که در خارج از چین عرضه می شود، بسیار چشمگیر است. با این حال، هیچ نشانه ای وجود ندارد که آیا این محصول به زودی راهی دیگر بازارهای اروپایی خواهد شد یا خیر.
کد خبر 224010916.362
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر