زندگی هوشمند
اشتراک گذاری خبر:
1401/9/22

استفاده آئودی از هوش مصنوعی برای طراحی چرخ‌ها

آئودی شروع به استفاده از فناوری هوش مصنوعی (AI) برای طراحی چرخ‌های خودرو کرده است.
البته این برند آلمانی در حال آزمایش اشکال جدید چرخ‌های خودرو نیست و رینگ‌ها همچنان شکل دایره‌ای خود را برای آینده نزدیک حفظ خواهند کرد، اما نحوه طراحی آنها فرق کرده است.
در این فناوری توسعه‌یافته بومی که «FelGAN» نامیده شده، طراحان انسانی به طور کامل حذف و با رایانه‌ها جایگزین نمی‌شوند بلکه آنها از چرخ‌های طراحی‌شده توسط هوش مصنوعی الهام می‌گیرند.
«FelGAN» ترکیبی از معادل آلمانی «رینگ» (Felge) و «GAN» به معنای «شبکه‌های مولد متخاصم» است. GANها نوع خاصی از برنامه‌های کامپیوتری هستند که از دو الگوریتم رقیب در طول یک «مرحله آموزشی» استفاده می‌کنند. هر دو الگوریتم به منظور یاد گرفتن از اشتباهات خود و بهبود مستمر طراحی شده‌اند.
با این فرآیند، یکی از الگوریتم‌ها تصاویر خلاقانه را به طرزی واقعی جلوه می‌دهد که حتی چشم انسان نمی‌تواند یا به سختی می‌تواند آن را از عکس‌های واقعی تشخیص دهد.
رینگ‌های طراحی‌شده با هوش مصنوعی که از این طریق ساخته می‌شوند به عنوان الهام‌بخش طراحان عمل می‌کنند که به نوعی یک مرکز ایده‌پروری برای تیم طراحی رینگ آئودی است.
این روش همچنین به طراحان اجازه می‌دهد به راحتی شکل، رنگ، ساختار سطح و سایر پارامترها را به طور بی‌درنگ آزمایش کنند.
این فرآیند طراحی جدید کاملاً متکی به ایده‌های هوش مصنوعی نیست و طراحان آئودی می‌توانند برنامه را با طرح‌ها و عکس‌های اختصاصی خود تغذیه و آنها را به آزمایش مجازی اضافه کنند.
مرحله نهایی این فرآیند طراحی، تبدیل طرح‌های مجازی به یک شیء ملموس با تولید نمونه اولیه از چرخ است. این چرخ از جنس پلاستیک یا آلومینیوم خواهد بود که با استفاده از یک ماشین فرز با تکنولوژی سطح بالا ساخته می‌شود.
کد خبر 214010922.578
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر