زندگی هوشمند
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/14

آموزش رانندگی با هوش مصنوعی

آموزش رانندگی با هوش مصنوعی، یک روش جدید در حوزه آموزش رانندگی است که به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی، به فرد کمک می‌کند تا به صورت موثرتری رانندگی را یاد بگیرد.
امروزه شرکت‌های بزرگ خودروسازی مثل تسلا و آئودی، به دنبال توسعه خودرو‌های هوشمند هستند که به کمک هوش مصنوعی، بتوانند به صورت خودکار و بدون دخالت انسان، رانندگی را انجام دهند. برای آموزش این خودرو‌ها نیز، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود. یک آموزشگاه رانندگی در ژاپن سیستمی با استفاده از هوش مصنوعی (AI) توسعه داده است که در آن هنر‌جو دستورالعمل‌ها را از طریق سیستم صوتی بدون نیاز به مربی همراه دریافت می‌کند.
در آموزش رانندگی با هوش مصنوعی، شبیه‌سازی‌هایی از محیط‌های رانندگی، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، ساخته می‌شود تا فردی که می‌خواهد رانندگی را یاد بگیرد، به صورت عملی و در محیطی شبیه به محیط واقعی، با نحوه رانندگی آشنا شود. در این روش آموزشی، به صورت خودکار و بر اساس نتایجی که توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی به دست می‌آیند، میزان پیشرفت و یا نواقص دانش رانندگی شخص، ارزیابی می‌شود و برنامه‌های آموزشی بر اساس آن تنظیم می‌شود.
با این روش، امکان پویایی و به روز رسانی برنامه‌های آموزشی وجود دارد و شخص می‌تواند بهتر و سریع‌تر رانندگی را یاد بگیرد.
 
کد خبر 209011314.388
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیرانندگی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر