صنعت
اشتراک گذاری خبر:
1401/9/28

کلن از هوش مصنوعی برای مدیریت فاضلاب شهری استفاده می کند

کاربرد هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای، رویکرد جدید مدیران کلن، چهارمین شهر پرجمعیت آلمان برای مدیریت فاضلاب خواهد بود.
کاربرد هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای به طور خودکار امکان کشف تغییرات ایجاد شده در سطوح سنگ‌فرش شده زمین را که احتمال وقوع خشکسالی را تشدید می‌کند، فراهم می‌آورد و از این طریق، به مدیران در محاسبه کارآمدتر مالیات کمک خواهد کرد. این استراتژی مبتنی بر فناوری دوقلوی دیجیتال است که بهبود عملکرد فاضلاب کلن را از طریق کشف تغییرات احتمالی در سطوح زمینی مؤثر بر تشدید خشکسالی به دنبال خواهد داشت.
فرآیند ارزیابی مالیات در کلن، تا پیش از بهره‌گیری از استراتژی کاربرد هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای از سختی کار بسیار بالایی برخوردار بود، ضمن این‌که مالکان دارایی‌ها به ندرت گزارش‌های خود را در مورد افزودن یا از میان برداشتن سطوح سنگفرش‌شده ارائه می‌دادند که همین امر کار جمع‌آوری و ثبت سالانه داده‌ها را توسط مدیران مسئول با مشکل مواجه می‌کرد. با این وجود، پس از پیاده‌سازی طرح جدید، تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از تصاویر ماهواره‌ای با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی و طبقه‌بندی سطوح دارایی شهری را به طور خودکار ممکن کرده است و علاوه بر این، قابلیت تشخیص موانعی مانند سایبان‌ها، پوشش‌های گیاهی و برآمدگی‌های پشت‌بام‌ها که ارزیابی را با مشکل مواجه می‌کند، فراهم آورده است.
همچنین، داده‌های حاصل در این استراتژی به وسیله یک رابط مبتنی بر استانداردهای کنسرسیوم فضایی باز قابل دسترسی می‌شود.
هدف اصلی مدیران کلن از پیاده‌سازی استراتژی جدید، جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب است، با این حال در نظر دارند اقدامات خود را برای بهبود مدیریت نهایی آب گسترش دهند. کاربرد هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای علاوه بر کشف تغییرات در سطوح سنگ‌فرش‌شده می‌تواند برای ارزیابی اثرات ناشی از بارش شدید باران و همچنین شناسایی مناطق مناسب برای گسترش فضاهای سبز به منظور بهبود کیفیت هوای کلن مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر 224010928.554
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیهوش مصنوعی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر