صنعت
اشتراک گذاری خبر:
1401/10/10

بلژیک پیشگام هوش مصنوعی برای تجزیه و مرتب‌سازی بسته‌های پستی

نوآوری در مکانیزم سیستم های تجزیه و مرتب سازی، کار را برای پست بلژیک بسیار دقیق تر کرده است.
پایان سال میلادی به طور سنتی شلوغ ترین دوره برای تیم های لجستیک تجارت الکترونیک در شرکتهای پستی است و در طول چند سال اخیر، خرید آنلاین بیش از هر زمان دیگری به بخشی طبیعی از زندگی روزمره مجریان پستی تبدیل شده است.
به منظور بهینه‌سازی فرآیند مرتب‌سازی بسته‌ها و آدرس خوانی مرسولات پستی، پست بلژیک اخیراً سیستم جدیدی را در بروکسل با مشارکت دانشگاه برکلی طراحی کرده است.
 پست این کشورضمن تطبیق با شرایط حاضر با سرمایه گذاری در طول پنج سال، تبدیل به یک قهرمان صنعتی بین المللی بسیار قوی در حوزه پستی شده است.
 سیستم جدید بسته‌ها را با سرعت بالا و دقت بیشتری اسکن کرده و آمار مرسولات توزیع شده نادرست در پایان سال میلادی که اوج ترافیک پستی است شدیدا کاهش می یابد.
این نوآوری شامل ارتقای تکنولوژی سیستم دوربین ها است که بسته‌ها را با دقت بیشتری اسکن و در نتیجه تعداد مرسولات اشتباه توزیع شده را کاهش داده است. دستگاه مرتب سازی دارای دوربینی است که با سرعت بسیار بالایی کار می کند تا مرتب سازی بسته ها و آدرس خوانی آنها با دقت انجام شود. بد نیست بدانید با سیستم فوق تعداد 25 هزار بسته در طول یک ساعت اسکن می شود.
هر بسته برای مرتب سازی از تونل دوربین ها عبور می کند، جایی که از چندین زوایه مختلف عکس گرفته می شود، بارکد اسکن می شود و وزن و ابعاد مرسولات پستی محاسبه می شود. 
سیستم جدید مرسوله را به مرحله بعدی می‌برد، ویژگی‌های بسته‌هایی را که دوربین‌ها تا به حال قادر به برداشتن آن‌ها نبوده‌اند، ثبت می‌کند. این مرحله مربوط به بسته هایی است که روی نوار نقاله روی هم قرار می گیرند. این بسته‌ها اکنون به یک چاهکِ(محفظه کوچک) ویژه هدایت می‌شوند، جایی که می‌توان آن‌ها را به طور جداگانه حمل می شوند. 
نوآوری حاضر همچنین می‌تواند روش بسته‌بندی مرسوله را شناسایی کند، به این معنی که کیسه‌های پلاستیکی مستقیماً به یک لوله اختصاصی برای حمل و نقل هدایت میشود.
سیستم جدید همچنین پست بلژیک را قادر می سازد تا اطلاعات بیشتری را در مورد حمل و نقل بسته بر اساس داده های جمع آوری شده به مشتریان ارائه دهد.
 پست بلژیک به کمک دوربین های ماشین اسکن و با جمع‌آوری داده‌ها قادر خواهد بود تا مشتریان را در مورد بهترین برای تطبیق مرسولات بسته‌بندی شده با حمل و نقل کارآمدتر راهنمایی کند.
کد خبر 210011010.588
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیپستمرکز هوش مصنوعی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر