صنعت
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/9

تاسیس اولین ایستگاه رادیویی جهان با هدایت هوش مصنوعی

اگر یک هوش مصنوعی می‌تواند مقاله بنویسد و به سوالات پیچیده پاسخ دهد، چرا نتواند یک ایستگاه رادیویی راه‌اندازی کند؟ این سوالی است که یک شرکت رسانه‌ای به نام «Futuri» در کلیولند، اوهایو، به دنبال آزمایش آن بود.
این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: Futuri با راه‌اندازی رادیو جی‌پی‌تی(RadioGPT) صنعت محتوای صوتی را متحول می‌کند. این اولین رادیو محلی مبتنی بر هوش مصنوعی در جهان است.
رادیو جی‌پی‌تی قدرت فناوری GPT-۳ را با سیستم کشف داستان هدفمند مبتنی بر هوش مصنوعی Futuri و سیستم تولید محتوای اجتماعی TopicPulse و همچنین فناوری تولید صدای هوش مصنوعی ترکیب می‌کند تا یک تجربه رادیویی محلی بی‌نظیر ارائه دهد.
رادیو جی‌پی‌تی فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و بیش از ۲۵۰ هزار منبع اخبار و اطلاعات دیگر را اسکن می‌کند تا تشخیص دهد که کدام موضوعات در یک بازار محلی، فراگیرتر هستند.
سپس با استفاده از فناوری GPT-۳ یک متن برای استفاده روز آنتن از این محتواها تولید می‌کند و در همین حال یک هوش مصنوعی این متن را به صدایی جذاب تبدیل می‌کند. ایستگاه‌های رادیویی می‌توانند از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای اجرای نمایش‌های تک نفره، دوتایی یا سه نفره استفاده کنند. حتی می‌توان هوش مصنوعی را طوری آموزش داد که شبیه صدای مجری‌های واقعی باشد.
این برنامه همچنین می‌تواند پست‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و سایر محتواها را برای پلتفرم‌های دیجیتال مرتبط با محتوای پخش شده در لحظه تولید کند.
کد خبر 210011209.027
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیرادیو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر