صنعت
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/13

هوش مصنوعی، شغل روزنامه‌نگاران را تهدید می‌کند

یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های رسانه‌ای اروپا به روزنامه‌نگاران هشدار داده است که هوش مصنوعی می‌تواند مشاغل آنها را تصاحب کند و نکاتی برای جلوگیری از این اتفاق ارائه داده است.
ماتیاس دوپفنر  صاحب پایگاه خبری اینسایدر  و پلیتیکو  به روزنامه‌نگاران هشدار می‌دهد که هوش مصنوعی، تهدیدی جدی برای تصاحب شغل آن‌ها محسوب می‌شود.
ایسنا نوشت؛ مدیر اجرایی اکسل اشپرینگر، غول رسانه‌ای آلمانی که مالک اینسایدر، پولیتیکو و روزنامه آلمانی بیلد  است، در یادداشتی به کارمندان خود نوشت: هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که روزنامه‌نگاری مستقل را بهبود بخشد یا به سادگی آن را تصاحب کند.
در این یادداشت که با سی‌ان‌ان به اشتراک گذاشته شده است، دوپفنر پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی به زودی می‌تواند اطلاعات را بسیار بهتر از انسان‌ها جمع‌آوری کند و از اتاق‌های خبر می‌خواهد تمرکز بیشتری بر تفسیر، اخبار انحصاری و پژوهشی داشته باشند؛ کاری که توسط ماشین‌ها قابل انجام نیست.
دوپفنر در این یادداشت تأکید کرد: نیاز به خبرنگاران برای درک انگیزه‌های واقعی همچنان وجود دارد. به طور خلاصه، ایجاد محتوای انحصاری و جذاب، غیرقابل جایگزین باقی مانده است و از این به بعد برای موفقیت ناشران (و رسانه‌ها)، حیاتی‌تر خواهد بود. تنها کسانی زنده خواهند ماند که بهترین محتوای انحصاری را تولید کنند.
هشدارهای دوپفنر، سه ماه پس از قابل دسترس شدن هوش مصنوعی ChatGPT توسط شرکت Open AI اعلام می‌شود.
چت‌ جی‌پی‌تی یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که قادر به ارائه پاسخ‌های طولانی و متفکرانه به سوال‌ها بوده و می‌تواند مقاله بنویسد. محبوبیت آنی آن، رقابتی را در میان شرکت‌های فناوری برای عرضه محصولات هوش مصنوعی به بازار به راه انداخته است.
این ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی چنان محبوب شده است که بزرگ‌ترین بانک در ایالات متحده، استفاده از آن را در بین کارمندانش محدود کرده است. مدرسه‌های دولتی در شهر نیویورک نیز این ربات را به دلیل نگرانی استفاده دانش‌آموزان از آن برای تقلب در تکالیف درسی، ممنوع کرده‌اند.
دوپفنر تأکید می‌کند که اکسل اشپرینگر قصد دارد به یک ناشر کاملا دیجیتال تبدیل شود.
کد خبر 210011213.428
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیروزنامه نگار
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر