علم و فناوری
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/6

برنامه کیبورد GBoard احتمالاً به ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مجهز می‌شود

گوگل احتمالاً تصمیم دارد قابلیت تبدیل متن به تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به نوار ابزار کیبورد محبوب GBoard خود اضافه کند.
زومیت نوشت که گوگل در سال جاری بر ارائه‌ی محصولات مبتنی‌بر هوش مصنوعی تمرکز کرده است و تلاش دارد در این حوزه با تهدیدات ChatGPT و بینگ جدید مایکروسافت مقابله کند. یکی از این محصولات می‌تواند ادغام موتور مولد تصویر Imagen به GBoard باشد.
به گزارش Androidauthority، بررسی‌ فایل APK نسخه‌ی ۱۲٫۷٫۰۵٫۵۰۷۷۴۹۱۹۱ برنامه‌ی GBoard نشان می‌دهد کدی با عنوان Imagen Keyboard به آن اضافه شده است. این ویژگی مثل قابلیت کلیپ‌برد و حالت استفاده‌ی تک‌دست، در نوار میان‌برهای کیبورد گوگل نمایش داده خواهد شد.
اگر با Imagen آشنایی ندارید، این ابزار عملکردی شبیه هوش مصنوعی DALL-E 2 دارد که با دریافت توضیحات متنی، تصویر موردنظر افراد را تولید می‌کند.
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است کاربران نتایج به‌دست‌آمده از Imagen را به نمونه عکس‌های تولیدشده با DALL-E 2 ترجیح می‌دهند.
از طرفی گوگل چت‌بات Bard را برای رقابت مستقیم با ChatGPT معرفی کرده است. البته غول جست‌وجوی اینترنت در ارائه‌ی هوش مصنوعی جدید خود بسیار محتاط‌تر از مایکروسافت عمل کرده است. 
هوش مصنوعی بارد در اولین نمونه‌ی پیش‌نمایش خود، پاسخی اشتباه ارائه داد و همین موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد چرا گوگل عجله‌ای برای ارائه‌ی نسخه‌ی عمومی چت‌بات خود ندارد.
کد خبر 212011206.569
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیکیبورد
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر