علم و فناوری
اشتراک گذاری خبر:
1402/2/10

عینکی که جواب سوال های مخاطب را آماده می کند

دانشجویان مهندسی دانشگاه استنفورد یک عینک هوشمند ابداع کرده اند که به فرد کمک می کند با کمک واقعیت افزوده و هوش مصنوعی پاسخ سوال های مخاطبش را بدهد. 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، گجت پوشیدنی مذکور RizzGPT نام دارد و پاسخ های متنی را در مقابل چشمان کاربر نمایش می دهد. یک بلندگو صداها را جمع آوری و میکروفونی آنها را ثبت می کند. از سوی دیگر عینک با کمک چت بات چت جی پی تی پاسخ هایی تولید می کند.
محققان از فناوری واقعیت افزوده در گجت استفاده کردند تا کاربر بتواند متن و فردی که روبرویش نشسته را به طور همزمان ببیند.
برایان هو پینگ چیانگ یکی از دانشجویان، ماه گذشته این عینک را در توئیتر رونمایی کرد.
او نوشت: با قرار ملاقات ها و مصاحبه های کاری عجیب و ناراحت کننده خداحافظی کنید. ما rizzGPT را ساخته ایم که به محاورات گوش می دهد و دقیقا به شما می گوید چه پاسخی بدهید. این ابزار با ترکیبGPT-۴، فناوری Whisper و عینک واقعیت افزوده مونوکل ساخته شده است.
GPT-۴جدیدترین نسخه مدل زبانی چت جی پی تی است که حتی از نسخه اصلی قدرتمندتر به حساب می آید وWhisper نیز یک ابزار شناسایی صدا است.
فناوری Monocle AR شامل یک نمایشگر است که روی یکی از لنزهای عینک قرار گرفته است. این مونوکل حاوی دوربین، میکروفون و همینطور میکروفون است که متن را بالای آنچه کاربر می بیند به طور واقعی نمایش می دهد.
میکروفون صدای موجود را ردیابی می کند و با بلوتوث به موبایل فرد می فرستد. در مرحله بعد Whisper آن را به متن تبدیل می کند. این متن به GPT-۴اضافه می شود تا واکنشی ایجاد کند و در نهایت به لنزRizzGPT فرستاده و بعد با کمک واقعیت افزوده نمایش داده می شود.
Monocle AR در «بریلیانت لبز» ساخته شده است.
کد خبر212020210.054
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیعینک هوشمند
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر