علم و فناوری
اشتراک گذاری خبر:
1402/2/17

دستگاه جایگزین موبایل، مبتنی بر هوش مصنوعی

شرکت Humane دستگاهی را مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته که می‌تواند در آینده جایگزین گوشی‌های هوشمند شود.
شرکت Humane، که توسط عمران چودری و بتانی بونگیوورنو، اعضای سابق اپل، تأسیس شده است، این هفته پس از اینکه چودری دستیار هوش مصنوعی پوشیدنی جدیدی را معرفی کرد، خبرساز شد.
بر اساس گزارش ها، این ابزار پوشیدنی می‌تواند به عنوان یک دستیار شخصی مجهز به هوش مصنوعی مفید باشد و احتمالاً در آینده نزدیک جایگزین همه گوشی‌های هوشمند خواهد شد.
شاید هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که بتواند یک گوشی هوشمند را با یک دستگاه کوچک فعال صوتی که همه چیز، از تماس گرفته تا پیام، را نمایش می‌دهد جایگزین کند، اما دستیار جدید هوش مصنوعی پوشیدنی Humen این کار را انجام می‌دهد.
چودری در مورد این دستگاه می‌گوید: "این نوع جدیدی از دستگاه‌های پوشیدنی است که کاملاً از پایه با هوش مصنوعی ساخته شده است و برای جفت شدن با آن به هیچ گوشی هوشمند یا دستگاه دیگری نیاز ندارد".
این دستگاه پوشیدنی کوچک می‌تواند تماس‌های تلفنی برقرار کند، زبان‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی ترجمه کند، ایمیل‌ها را به شما نشان دهد و حتی به شما بگوید بر اساس محدودیت‌های رژیم غذایی‌تان چه غذایی بخورید.
هنگام توضیحات چودری، این دستگاه فوراً صدای او را به فرانسوی ترجمه کرد، به او به‌روزرسانی ایمیل‌ها و جلسات را ارائه داد و به او گفت از چه غذا‌هایی باید اجتناب کند. به گفته چودری، منحصر به فرد‌ترین ویژگی دستگاه این است که برای جفت شدن با آن به هیچ وسیله‌ای نیاز ندارد.
این عضو موسس گفت که دستگاه مذکور به مانند انسان‌ها با جهان تعامل برقرار خواهد کرد، همانطور که ما می‌شنویم خواهد شنید و آنچه را که ما می‌بینیم می‌بیند.
این دستگاه به صفحه نمایش لمسی نیاز ندارد، زیرا فقط با دستورات صوتی کار می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آن ضربه بزنید و از آن بخواهید، برای مثال، به‌روزرسانی ایمیل‌ها و رویداد‌های تقویم شما را ارائه دهد. هنوز مشخص نیست که این دستگاه چه زمانی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
 
کد خبر 212020217.602
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیموبایل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر