فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/22

با هوش‌مصنوعی خلاصه بخوانید

بینگ تقویت‌شده با هوش‌مصنوعی مایکروسافت و با رد گوگل آزمایش آخرین نوع فناوری هوش‌مصنوعی را آغاز کرده‌اند. اما یک بازیکن بسیار کوچک‌تر یعنی Brave، در روز پنجشنبه برخی از این توانایی‌های پردازش زبان را با قابلیتی که نتایج جست‌وجو را خلاصه می‌کند، مستقیما به مرورگر وب خود اضافه کرد.
این ویژگی که Summarizer نام دارد، توضیحات مختصری را برای سؤالات در برخی نتایج جست‌وجو ایجاد و آن را با پیوندهای پاورقی به منابع اطلاعاتی خود ترکیب می‌کند. همچنین برای ارائه قطعاتی غنی‌تر از متن که در نتایج جست‌وجوی معمولی‌تر می‌بینید، طراحی شده‌ است.این نمونه جدید از تعمیرات اساسی است که تجارت موتورهای جست‌وجو را فراگرفته‌است. گوگل برای سال‌ها پاسخ‌های مستقیم بیشتری را به پرسش‌های جست‌وجو اضافه می‌کند، نقشه‌ها، ساعات کاری، اشعار آهنگ و توصیه‌های محصول را به همراه پیوندهای سنتی به وب‌سایت‌های دیگران نشان می‌دهد. انقلاب هوش‌مصنوعی این ابزار را به سطح جدیدی می‌برد، به عنوان مثال با نتایج جست‌وجوی جدید بینگ که با هوش‌مصنوعی تقویت شده و توانایی‌های مکالمه‌ای که گاهی اوقات پرخاشگر است.
مدل‌های زبانی مانند مدلی که ChatGPT را تقویت می‌کند، برای تشخیص الگوها از بخش‌های وسیع متن از اینترنت آموزش دیده‌اند. آنها می‌توانند نتایج چشمگیر، ترکیب جملات منسجم و حتی نوشتن مقاله در مورد موضوعات مختلف ارائه کنند. اما هوش‌مصنوعی LLM واقعا چیزی نمی‌داند و لحن معتبر آنها می‌تواند گمراه‌کننده باشد.
Brave  نمونه‌ای غیرمعمول از یک شرکت مرورگر مستقل است که با وجود تسلط کروم گوگل و تا حدی سافاری اپل، جایگاهی برای خود ایجاد کرد. این شرکت Chromium، پروژه نرم افزاری تحت رهبری گوگل که زیربنای کروم است، متکی بوده اما موتور جست‌وجو و سیستم تبلیغاتی خود را ساخته‌است.Brave  با حذف تبلیغات و ردیابی فناوری از وب‌سایت‌ها به‌طور پیش‌فرض، جای پای خود را در بازار مرورگرها به‌عنوان جایگزین فناوری تبلیغات حریم خصوصی باز کرد. در حال حاضر حدود 57میلیون نفر هر ماه از این مرورگر استفاده می‌کنند و موتور جست‌وجویی که این شرکت در مرورگر ایجاد کرده‌است، در حال حاضر روزانه 22میلیون درخواست ارائه می‌کند. Summarizerاکنون در مرورگرهای دسکتاپ و موبایل در دسترس است.
کد خبر 213011222.626
مرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیهوش مصنوعیخلاصه سازی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر