فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری خبر:
1402/1/20

مدل هوش مصنوعی جدید متا می‌تواند اشیاء موجود در تصاویر و ویدیوها را تشخیص دهد

هوش مصنوعی معمولاً باید از قبل آموزش ببیند تا بتواند اشیاء را شناسایی کند، اما شرکت متا راهی برای شناسایی بدون کمک پیدا کرده است. غول شبکه‌های اجتماعی مدل هو‌ش مصنوعی جدیدی با نام «Segment Anything» را معرفی کرده که می‌تواند اشیاء موجود در عکس‌ها و ویدیوها را تشخیص دهد.
همانطور که رویترز در گزارش خود درباره مدل هوش مصنوعی جدید متا توضیح می‌دهد، به‌عنوان مثال با تایپ کردن کلمه «گربه» می‌توانید به این مدل دستور بدهید تا تمام گربه‌های موجود در یک عکس را مشخص کند.
به گفته ی دیجیاتو ،هو‌ش مصنوعی متا همچنین می‌تواند کار خود را در تعامل با مدل‌های دیگر انجام دهد که این امر می‌تواند منجر به بازسازی یک شیء به‌صورت سه‌بعدی یا ترسیم نماهای یک هدست واقعیت ترکیبی شود. در حقیقت، Segment Anything می‌تواند نیاز به آموزش اضافی هوش مصنوعی را محدود کند.
مدل هوش مصنوعی و مجموعه داده آن با مجوز غیرتجاری قابل دانلود خواهند بود، یعنی سازندگان نمی‌توانند از آن برای محصولات خود استفاده کنند. در حال حاضر، متا از فناوری مشابهی برای متعادل کردن محتوای ممنوعه، پست‌های پیشنهادی و برچسب‌گذاری عکس‌ها استفاده می‌کند.
با این وجود، توسعه‌دهندگان ادعا دارند که مدل موجود ناقص است. در واقع، این مدل ممکن است جزئیات دقیق‌تر را در تصاویر نادیده بگیرد و به اندازه برخی مدل‌ها در تشخیص مرزها دقیق نیست. متا نیز می‌گوید که برخی از ابزارهای هوش مصنوعی تخصصی‌تر احتمالاً از این مدل در زمینه‌های مربوطه عملکرد بهتری خواهند داشت.
متا در چند وقت گذشته از مدل‌های هوش مصنو‌عی متفاوتی رونمایی کرده است. این شرکت ماه گذشته از هو‌ش مصنوعی LLaMA برای کارهای تحقیقاتی رونمایی کرده بود که قدرتمندتر از GPT-3 شرکت OpenAI است. غول فناوری سپس از تشکیل یک تیم جدید برای کار روی محصولات هو‌ش مصنو‌عی برای اینستاگرام و واتس‌اپ خبر داد و روز گذشته اعلام کرد که می‌خواهد از هو‌ش مصنوعی مولد برای ساخت تبلیغات مشتریان خود استفاده کند.
کد خبر 213020120.560
مرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیهوش مصنوعیمتا
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر