فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری خبر:
1402/1/26

عزم جدی ایلان ماسک برای راه‌اندازی پروژه هوش مصنوعی توییتر

تقریبا پس از گذشت یک ماه از استخدام چند کارمند و متخصص شرکت DeepMind، حالا شنیده‌ها از تصمیم جدی ایلان ماسک برای پیشبرد پروژه هوش مصنوعی توییتر حکایت دارد.
به گزارش وب‌سایت اینسایدر، ایلان ماسک اخیرا ۱۰ هزار کارت گرافیک را برای استفاده در یکی از دو دیتاسنتر این شرکت خریداری کرده است.
به گفته ی آی تی ایران ،یک منبع نزدیک به توییتر و ماسک به این وب‌سایت اعلام کرد که این خرید نشان از عزم جدی ایلان ماسک در این پروژه دارد و هیچ دلیلی غیر از استفاده از این کارت‌های گرافیک در پروژه هوش مصنوعی این شرکت نمی‌تواند چنین خریدی را توجیه کند.
بر اساس گزارش‌ها، در این پروژه یک هوش مصنوعی مولد طراحی و توسعه داده خواهد شد که می‌تواند بر اساس داده‌های گسترده پلتفرم توییتر آموزش ببیند. هنوز مشخص نیست که توییتر چه زمانی از این فناوری استفاده خواهد کرد.
بنابر گزارش اینسایدر، هوش مصنوعی مولد می‌تواند قابلیت سرچ در این پلتفرم را بهبود ببخشد یا به این شرکت در دستیابی به اهداف تبلیغاتی آن، کمک کند. این در حالی است که اخیرا ایلان ماسک و چند مدیر ارشد دنیای فناوری در یک نامه سرگشاده، خواستار توقف شش ماهه توسعه هوش مصنوعی شدند.
کد خبر 213020126.615
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیهوش مصنوعیتوییترایلان ماسک
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر