صنایع دفاعی
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/8

توسعه فناوری تشخیص چهره برای پهپادهای آمریکا

طبق گزارش‌ها، نیروی هوایی ایالات متحده «فناوری تشخیص چهره»(FTR) مبتنی بر هوش مصنوعی را برای هواپیماهای بدون سرنشین خودران خود توسعه داده است. طبق قراردادی که بین وزارت دفاع آمریکا و شرکت «RealNetworks» مستقر در سیاتل بسته شده است، این پهپادها توسط پرسنل عملیات ویژه برای ماموریت‌های خارج از کشور و برای جمع آوری اطلاعات و سایر عملیات‌ها استفاده خواهند شد.
نیوساینتیست گزارش داد: نیروی هوایی ایالات متحده پروژه‌ای را برای توسعه نرم‌افزار تشخیص چهره برای پهپادهای خودران به پایان رسانده است که باعث ایجاد نگرانی در مورد هدف قرار گرفتن افراد و کشته شدن آنها شده است.
قرارداد بین وزارت دفاع و RealNetworks به ارزش ۸۰۰ هزار دلار است و به پهپادها اجازه می‌دهد تا بدون کمک انسانی به طور مستقل پرواز کنند و از نرم‌افزار و تکنیک‌های یادگیری ماشینی(ML) برای شناسایی چهره‌ها استفاده کنند. طبق گفته RealNetworks، این فناوری ممکن است به طور بالقوه برای امنیت محیطی، عملیات جستجوی داخلی و ماموریت‌های نجات مورد استفاده قرار گیرد.
ارتش ایالات متحده تنها ارتشی نیست که از فناوری تشخیص چهره در پهپاد استفاده می‌کند. سازمان ملل پیشتر مدعی شده بود که نیروهای لیبی نیز در سال ۲۰۲۱ هواپیماهای بدون سرنشین را به سلاح و نرم‌افزار تشخیص چهره مجهز کرده‌اند.
پلیس دبی نیز برای یافتن رانندگان بی‌احتیاط، مدتی است که از هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کند. چین مدت زیادی است که از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کند.
در همین حال، طرفداران حریم خصوصی در ایالات متحده با استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط پلیس مخالفت کرده‌اند.
اتحادیه آزادی‌های مدنی نیویورک نسبت به استفاده از این فناوری در هواپیماهای بدون سرنشین هشدار داده است و شورای شهر پورتلند نیز یکی از شدیدترین ممنوعیت‌های این کشور را برای آن وضع کرده است.
کد خبر 214011208.428
مرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیهوش مصنوعیتشخیص چهرهپهپاد
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر