هنر و طراحی
اشتراک گذاری خبر:
1401/11/17

هوش مصنوعی اثر گمشده عصر طلایی اسپانیا را کشف کرد

آثار گم شده یا نادرست برخی از بهترین نویسندگان عصر طلایی اسپانیا را می توان به لطف فناوری هوش مصنوعی پیشگام کشف کرد.
شفقنا نوشت مانند بسیاری از نمایشنامه های عصر طلایی اسپانیا – رونق فرهنگی قرن 16 و 17 که با رشد امپراتوری اسپانیا همراه بود و شاهکارهای لوپه، سروانتس، کالدرون و ولاسکز و بسیاری دیگر را به وجود آورد. اما برخی از این آثار گم شده یا به صورت نادرست به نام فرد دیگری ثبت شده است که یکی از این آثار یک نمایشنامه با نام لورا زن فرانسوی است.
در سال 2017، «ژرمان وگا» کارشناس ادبیات عصر طلایی در دانشگاه وایادولید و «آلوارو کوئلار» از دانشگاه وین پروژه «اتسو» را آغاز کردند که از تحلیل هوش مصنوعی برای تعیین نویسندگی طلایی استفاده می کند. به عنوان بخشی از این پروژه، 1300 نمایشنامه – از کتابخانه ملی اسپانیا – با استفاده از یک پلت فرم که برای شناسایی و درک 3 میلیون کلمه آموزش دیده بود، به صورت دیجیتالی رونویسی شدند.
هنگامی که رونویسی کامل شد، برنامه دیگری به نام «استایلو» زبان و سبک آنها را با 2800 اثر دیجیتالی شده توسط 350 نویسنده در پایگاه داده «اتسو» مقایسه کرد. لورا زن فرانسوی که به عنوان نسخه خطی قرن هجدهمی کپی شده از متون قبلی توسط کتابخانه نگهداری می شد، مدت ها به عنوان اثری ناشناس فهرست نویسی می شد، اما کامپیوتر اتسو به سرعت به نتایج خود رسید و آن را پیدا کرد.
کد خبر 217011117.618
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیاسپانیا
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر