هنر و طراحی
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/3

خلق نقاشی های جذاب با بازوی رباتیک مبتنی‌بر هوش مصنوعی

FRIDA یک ربات مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که با دریافت دستورالعمل متنی، صوتی یا تصویری، به انسان‌ها کمک می‌کند نقاشی‌های خارق‌العاده بکشند.
یک ربات مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدید، با هدف کشیدن نقاشی‌های جذاب طراحی شده است. FRIDA یک بازی رباتیک است که در دانشکده‌ی علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون ساخته شده و جدیدترین افزونه‌ی دنیای هنر دانشگاه مذکور است.
حدود یک ساعت زمان نیاز است تا FRIDA فرایند یادگیری روش استفاده از قلم‌مو و حرکات خاص آن برای کشیدن نقاشی را کامل کند. این مرحله با نیروی انسانی انجام می‌شود و توضیحات متنی دراختیار هوش مصنوعی قرار می‌گیرد. علاوه‌براین امکان دارد کاربر عکسی را در اختیار این ربات قرار دهد تا برای کشیدن نقاشی از آن الهام بگیرد. شالدنبراند و سایر اعضای تیم سازنده‌ی این بازوی رباتیک، از موسیقی نیز به‌عنوان یک دستورالعمل استفاده کردند تا اثر آن را روی نتیجه‌ی کار بررسی کنند.
هنگامی‌ که FRIDA کار راه‌اندازی قلم‌مو را انجام داد و دستورالعمل‌های موردنظر برای سبک نقاشی را دریافت کرد، یک پالت رنگی برای انسان آماده می‌کند.
مراحل کشیدن نقاشی برای FRIDA چند ساعت طول می‌کشد و گاهی با استفاده از دوربینی که از نمای بالا از نقاشی او فیلم می‌گیرد، برای اطلاع از نحوه‌ی ادامه‌ی کار یا نیاز به تغییر بهره می‌برد.
تیم سازنده‌ی FRIDA می‌گوید:"هدف ما جایگزین کردن ربات به‌جای هنرمندان نیست. ما قصد داریم با این‌ کار، خلاقیت انسان‌ها ارتقا دهیم."
کد خبر 217011203.569
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیهوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر