هنر و طراحی
اشتراک گذاری خبر:
1402/1/21

تبدیل نقاشی اولیه به حرفه‌ای به کمک هوش مصنوعی

تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند نقاشی‌های آماتور و اولیه را به شکل زبیا و حرفه‌ای طراحی کند.
هوش مصنوعی شاخه‌ای از علم رایانه است و هدف آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام کار‌هایی را دارند که نیازمند به هوش انسانی است.
هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای رایانه است و منظور از هوش مصنوعی ماشینی است که به گونه‌ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد. این تعریف می‌تواند به تمام ماشین‌هایی اطلاق شود که همانند ذهن انسان عمل می‌کنند و می‌توانند کار‌هایی مانند حل مساله و یادگیری داشته باشند.
هوش مصنوعی از زمانی که در جنگ جهانی دوم آلمان‌ها برای رمزنگاری و ارسال ایمن پیام‌ها از ماشین enigma استفاده می‌کردند، وارد زندگی انسان‌ها شد و اکنون با گذشت حدود ۸۰ سال از آن زمان آنچنان با زندگی بشر عجین شده که دیگر زندگی بدون آن قابل تصور نیست.
بسیاری از کار‌هایی که روزانه انجام می‌دهیم مانند جست‌‌وجو در اینترنت یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی، همه متاثر از هوش مصنوعی است. در حقیقت آنقدر استفاده از این فناوری ناملموس است و به آن عادت کرده ایم که در لحظه استفاده از آن‌ها حس نمی‌کنیم که در حال استفاده از هوش مصنوعی هستیم.
اکنون هوش مصنوعی فناوری دیگری را به نمایش گذاشته است. هوش مصنوعی انویدیا  جدید ساخت شرکت چندملیتی آمریکایی انویدیا کورپوریشن ، می‌تواند هر طرح اولیه و معمولی را به یک تابلوی نقاشی حرفه‌ای تبدیل کند.
انویدیا پیش از این نیز فناوری ارائه کرده بود که به کاربران این توانایی را می‌داد تا کلمات و عبارات را به تصویر تبدیل کنند. این هوش مصنوعی با عنوان GauGAN ۲، نوشته‌های متنی ساده را به تصاویر واقعی تبدیل می‌کرد. در این روش از مدل‌های یادگیری عمیق استفاده می‌شد تا امکان تبدیل سه یا چهار کلمه به تصاویر موردنظر فراهم شود.
کد خبر 217020121.602

 
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیانویدیانقاشی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر