حقوقی
اشتراک گذاری خبر:
1401/9/21

پای هوش مصنوعی به دادگاه‌های چین کشیده شد

دادگاه‌های چین باید تا سال 2025 یک سیستم هوش مصنوعی مناسب برای ارائه پشتیبانی همه جانبه هوش مصنوعی در تلاش‌ها برای بهبود خدمات حقوقی و اجرای عدالت ایجاد کنند.
این الزام و هدف در نظرات مربوط به تنظیم و تقویت کاربرد هوش مصنوعی در زمینه های قضایی، دستورالعملی که روز جمعه توسط دادگاه عالی خلق، دادگاه عالی چین صادر شد، گنجانده شد.
این سند همچنین از دادگاه‌های چینی می‌خواهد تا یک برنامه کاربردی و سیستم نظری برای استفاده از هوش مصنوعی در زمینه‌های قضایی راه‌اندازی کنند و قوانین را تا سال 2030 بهبود بخشند تا اطمینان حاصل شود که این فناوری می‌تواند از کل فرآیند قضایی پشتیبانی کند.
دادگاه عالی گفت که با صدور این دستورالعمل، هدف آن ترویج ادغام عمیق هوش مصنوعی با کارهای قضایی، تقویت ساخت دادگاه های هوشمند و تلاش برای دستیابی به سطح بالاتری از عدالت دیجیتال است.
در سند حقوقی، دادگاه قانونی بودن استفاده از هوش مصنوعی در زمینه های قضایی و امنیتی که این فناوری ارائه می دهد را برجسته می کند. این قانون تصریح کرد که ارتقاء و کاربرد فناوری نباید به امنیت ملی آسیب برساند، اسرار دولتی یا امنیت داده های شخصی را نقض کند.
همچنین تاکید می‌کند که احکام باید همیشه توسط قضات صادر شود، به این معنی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین قضات در تصمیم‌گیری پرونده‌ها شود. این نشان می دهد که نتایج حاصل از استفاده از فناوری می تواند به عنوان مرجع تکمیلی در نظارت و مدیریت قضایی عمل کند.
دادگاه عالی روز جمعه گفت که تقویت کاربرد هوش مصنوعی در زمینه‌های قضایی نه تنها به قضات کمک می‌کند تا بار رسیدگی به مسائل بی‌اهمیت را برای بهبود کارایی کاری خود کاهش دهند، بلکه دسترسی مردم را آسان‌تر به منابع قانونی برای حل مؤثرتر اختلافاتشان می‌دهد.
علاوه بر این، برنامه هوش مصنوعی به طور خودکار بی نظمی ها را در رسیدگی به پرونده برای تنظیم رفتار قضایی تشخیص می دهد.
کد خبر 227010921.590
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر