ساخت هوش مصنوعی اختصاصی برای شرکت‌ها؛ ادوبی سرویس جدید معرفی کرد

ساخت هوش مصنوعی اختصاصی برای شرکت‌ها؛ ادوبی سرویس جدید معرفی کرد
فهرست مطالب

شرکت ادوبی (Adobe) با معرفی سرویسی نو به نام Adobe AI Foundry، گامی تازه در عرصه‌ی هوش مصنوعی مولد برداشت. این سرویس به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا با همکاری مستقیم با ادوبی، مدل‌های اختصاصی هوش مصنوعی بسازند که بر اساس هویت برند و دارایی‌های فکری خودشان آموزش دیده‌اند.

مدل‌های Foundry بر پایه‌ی خانواده‌ی Firefly توسعه یافته‌اند؛ همان مدل‌هایی که ادوبی در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد و تنها با داده‌های دارای مجوز آموزش دیده‌اند. این مدل‌ها می‌توانند متن، تصویر، ویدیو و حتی صحنه‌های سه‌بعدی تولید کنند و سپس متناسب با نیاز هر شرکت به‌صورت ویژه تنظیم (Fine-tune) می‌شوند.

ادوبی اعلام کرده است که هزینه‌ی استفاده از این سرویس بر اساس میزان استفاده محاسبه می‌شود، نه به‌صورت اشتراک کاربری. «هانا الساکر»، معاون واحد نوآوری‌های هوش مصنوعی ادوبی، می‌گوید این سرویس پاسخی به درخواست مشتریانی است که شخصی‌سازی بیشتر را از ادوبی انتظار داشتند.

به گفته‌ی او، برندها می‌توانند با استفاده از مدل‌های اختصاصی خود، یک کمپین تبلیغاتی را تنها یک‌بار طراحی کرده و سپس آن را برای فصل‌ها، زبان‌ها یا فرمت‌های مختلف به‌صورت خودکار بازآفرینی کنند.

ادوبی تأکید دارد که هدف از این سرویس، جایگزینی انسان‌ها نیست، بلکه تقویت ابزارهایی است که طراحان و هنرمندان برای خلق آثارشان از آن استفاده می‌کنند. الساکر در این باره گفت:«خلاقیت همیشه در مرکز انسانیت است و نمی‌توان آن را جایگزین کرد. Foundry و Firefly تنها گام بعدی در مسیر توانمندسازی انسان برای روایت بهتر داستان‌ها هستند.»

با بیش از ۲۵ میلیارد محتوای تولیدشده توسط مدل‌های Firefly، اکنون Foundry نویدبخش عصر جدیدی از هوش مصنوعی خلاق و اختصاصی برای برندها است.

کد خبر ۲۰۶۰۴۰۷۲۹.۰۲۶

منبع: تک کرانچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *