دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی به اسرار تار عنکبوت پی بردند

دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی به اسرار تار عنکبوت پی بردند
فهرست مطالب

جمعی از پژوهشگران دانشگاه John Hopkins  برای شناخت بیشتر تار عنکبوت‌ها دست به انجام یک مطالعه گسترده زده‌اند. آن‌ها می‌گویند با استفاده از دید در شب و هوش مصنوعی توانسته‌اند پاسخ این سوال که چگونه عنکبوت‌ها تار می سازند را کشف کنند.
گوردوس می‌گوید اولین قدم این تحقیق، فهمیدن اینکه «چگونه مغز کوچک عنکبوت‌ها پروژه‌های ساختمانی سطح بالا را درک می‌کند، بودبرای انجام این کار، محققان باید به طور سیستماتیک تمام مهارت‌های حرکتی درگیر در این فرآیند را مستندسازی و تجزیه و تحلیل می‌کردند. پیش‌تر چنین کاری امکان‌پذیر نبوده است، اما با فناوری جدید، گوردوس و سایر محققان توانستند همه اقدامات را ثبت و ضبط کنند.
محققان این پژوهش روی عنکبوت سرند باف (Hackled orb weaver)، گونه کوچکی از عنکبوت بومی غرب ایالات متحده، تمرکز کردند. این عنکبوت‌ها تارهای خود را در طول شب می‌سازند. به این ترتیب، محققان توانستند منطقه‌ای را در آزمایشگاه خود با دوربین‌های مادون قرمز و منابع نوری در اطراف زیستگاه عنکبوت بسازند؛ این گونه توانستند نحوه ساخت تار عنکبوت‌ها را ثبت کنند.
اما این فقط نیمی از راه بود. Abel Corver، نویسنده اصلی این مقاله، می‌گوید که آن‌ها همچنین مجبور بودند پاهای هر شش عنکبوت مورد استفاده را ردیابی کنند. کورور اذعان دارد که چنین کاری از عهده یک انسان خارج بوده و اینجاست که هوش مصنوعی به آن‌ها کمک کرده است.
برای یادگیری نحوه ساخت تار عنکبوت‌ها، محققان از هوش مصنوعی در جهت ردیابی پاها و مشاهده دقیق نحوه تعامل سرند باف‌ها با تارهای خود در طول زمان استفاده کردند. آن‌ها دریافتند که حتی اگر نتیجه نهایی متفاوت به نظر برسد، قوانینی که عنکبوت‌ها برای ساختن تارهای خود رعایت کردند، هر بار یکسان بوده است.
محققان امیدوارند که با درک بهتر مغز عنکبوت، بتوانند سیستم‌های مغز بزرگتر را نیز بهتر درک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: