اخبار داخلی

مشاهده آرشیو
اشتراک گذاری خبر:
1402/12/20

طراحی پلتفرم جمع‌آوری و سنجش داده‌های معادن کشور با هوش مصنوعی

محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در زمینه هوشمندسازی تجهیزات صنایع معدنی، موفق به طراحی و تعریف پلتفرم جمع‌آوری و واکاوی داده‌های معادن کشور با بهره‌گیری از هوش مصنوعی شدند.
پیمان میثاقی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه هوشمندسازی تجهیزات صنایع معدنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره ماهیت دقیق محصول فناورانه این شرکت توضیح داد: محصول دانش‌بنیان شرکت، پلتفرم جمع‌آوری و سازماندهی داده‌های معادن کشور است.
وی ادامه داد: شاید این سوال پیش بیاید که اکنون، سامانه‌های هوشمند بسیاری برای دریافت و تجزیه و تحلیل داده‌های معادن وجود دارند؛ اما مزیت و تفاوت پلتفرم جدید واکاوی داده‌های معادن، صحت‌سنجی این اطلاعات است.
میثاقی درباره فاز صحت‌سنجی داده‌های تخصصی معادن براساس این پلتفرم، بیان کرد: بعد از جمع‌آوری داده‌ها، با کمک فناوری هوش مصنوعی، اطلاعات براساس داده‌های گذشته و الگوریتم‌های مشخص، صحت‌سنجی می‌شوند. یعنی درست و غلط این داده‌ها و میزان تطابق آن‌ها قسمتهای گوناگون معادن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نماینده این شرکت دانش‌بنیان به نحوه استفاده از این پلتفرم اشاره کرد و ادامه داد: این سامانه هوشمند دارای نقشه جامعی از معادن سراسر کشور است که تمام مناطق صنعت معدن با جزئیان کانی‌ها، سنگ‌ها و مواد معدنی در آن تقسیم‌بندی شده‌اند. 
میثاقی به تشریح یکی از مزیت‌های مهم قانونی این شرکت دانش‌بنیان و پلتفرم آنالیز داده‌های معدنی پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این شرکت، داوری تمام روند کار توسط سامانه «سمتا» یا تیم قانونی کشور در حوزه معدن است.
وی در راستای مزیتهای این پلتفرم افزود: علاوه‌بر سامانه سمتا، یک تیم نیروی انسانی متخصص بر روند کار هوش مصنوعی، مرحله به مرحله نظارت می‌کند.
نماینده این شرکت دانش‌بنیان به گستردگی پلتفرم سنجش داد‌ه‌های معدن اشاره کرد و ادامه داد: اکنون تمام معادن در همه استان‌ها می‌توانند به این سامانه هوشمند مجهز باشند، چون از تمام معادن صنعتی کشور تصویربرداری شده و جزئیات اطلاعات آن‌ها در این سامانه وارد شده است.
میثاقی با بیان اینکه کشورهای دارای صنایع معدنی غنی دیگری نیز برای دریافت این پلتفرم درخواست داده‌اند، گفت: کشورهای حوزه خلیج‌فارس و افغانستان که دارای منابع معدنی بسیاری هستند برای دریافت و خریداری این سامانه هوشمند اقدام کرده‌اند.
کد خبر 110021220.571
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمعدنمواد معدنی
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ