اخبار بین المللی

مشاهده آرشیو
اشتراک گذاری خبر:
1402/12/22

آزمايش يك دستيار هوش مصنوعي براي جراحان مغز و اعصاب در چين

دولت چین با پیوستن به شرکت‌های خصوصی برای توسعه یک مدل هوش مصنوعی مشابه چت جی‌پی‌تی از نوآوری حمایت می‌کند.
آژانسی مستقر در هنگ‌کنگ یک مدل هوش مصنوعی مبتنی بر لاما ۲ متعلق به شرکت متا معرفی کرد. این آژانس زیر نظر مهمترین مؤسسه علمی تحت حمایت دولت چین، آکادمی علوم چین است.
مدل «تای چو» (TaiChu) آکادمی علوم چین جزو نخستین دسته از خدماتی بود که در ماه آگوست برای عرضه عمومی تأیید شد. آکادمی انتظار دارد این مدل در زمینه‌های مختلف از جمله مراقبت‌های بهداشتی، حمل و نقل و تولید صنعتی تأثیر بگذارد.
از زمان انتشار، این مدل توانایی خود را برای تصمیم گیری بهتر، جهش از ادراک و شناخت به تصمیم گیری بهبود بخشیده است. بسیاری این فناوری را به عنوان فناوری‌ای معرفی می‌کنند که دارای پتانسیل ایجاد انقلاب در زمینه تشخیص و مشاوره شخصی است.
چین در حال حاضر این مدل دستیار هوش مصنوعی متمرکز بر مراقبت‌های بهداشتی را برای جراحان مغز و اعصاب در هفت بیمارستان مختلف در پکن آزمایش می‌کند. دولت همچنین قصد دارد در ماه‌های آینده این دستیار هوش مصنوعی را در بیمارستان‌های واقع در شهر‌های دیگر آزمایش کند.
گذشته از آزمایش این مدل، دولت چین از ابتکارات دیگری حمایت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که این کشور به درستی از این فناوری استفاده می‌کند.
مرکز هوش مصنوعی و رباتیک از حدود ۱۰۰ واحد پردازشگر گرافیکی برای آموزش این مدل جدید هوش مصنوعی پزشکی استفاده کرده است. محققان این واحد‌ها را به طور مساوی بین تراشه‌های پیشرفته «آ ۱۰۰» (A۱۰۰) شرکت انویدیا و «اَسِند ۹۱۰ بی» (Ascend ۹۱۰B) شرکت فناوری هوآوی تقسیم کردند.
دانشمندانی که روی این مدل کار کردند، آن را با مقالات پزشکی، کتابچه‌های راهنما و مجلات آموزش دادند. لیو هونگ بین، مدیر اجرایی مرکز، خاطرنشان کرد که هدف محققان ایجاد یک مشاور جراحی مدل هوش مصنوعی بود. این است که به عنوان یک مشاور قابل اعتماد عمل کند که انواع پزشکان به راحتی می‌توانند برای اطلاعات پزشکی به او اعتماد کنند.
این ربات هوش مصنوعی پزشکی که «کرز کوپایلوت ۱.۰» (CARES Copilot ۱.۰) نام دارد، می‌تواند به طیف وسیعی از سوالات پزشکی پاسخ دهد. همچنین بر اساس بیش از یک میلیون سوابق تحصیلی، استناد‌هایی را در مورد تمام سوالات ارائه می‌دهد.
علاوه بر این، ربات چت «کرز کوپایلوت ۱.۰» قادر خواهد بود انواع داده‌های تشخیصی را با سرعت و به طور کارآمد پردازش کند. این داده‌ها تصاویر، صدا، متون، ام آر آی، سونوگرافی و سی تی اسکن را شامل می‌شوند.
با این حال، هدف دانشمندانی که این ربات هوش مصنوعی پزشکی را ایجاد کرده‌اند، بسیار برتر است، زیرا به دنبال این هستند که مدل‌های هوش مصنوعی نقش‌های فعال‌تری داشته باشد.
به گفته ی آناپرس محققان این ربات چت را به عنوان وسیله‌ای برای ارائه توصیه‌های پزشکی بهتر به پزشکان هنگام درمان بیماران تصور می‌کنند. هدف ایجاد دستیار توانمندی است که بتواند به پزشکان در مورد انجام اقدامات خطرناکی که ممکن است باعث آسیب شود هشدار دهد.
فنگ مینگ، پزشک ارشد در بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان کالج پزشکی اتحادیه پکن، که در توسعه این مدل مشارکت داشت هدف تیم را توضیح داد و برخی از موانع را که ممکن است بر توسعه تأثیر بگذارد، برجسته کرد.
مینگ گفت: موانعی از جمله قدرت محاسباتی محدود به دلیل دسترسی ممنوع به تراشه‌های پیشرفته انویدیا وجود دارد، با این حال، ما می‌توانیم یک مدل عمودی با ویژگی‌های خودمان با داده‌های باکیفیت‌تر از بیمارستان‌های برتر ایجاد کنیم، که برای اوپن ای‌آی و بسیاری از شرکت‌های خصوصی داخلی در دسترس نیست.
کد خبر 201021222.571
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیربات جراحچین
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ