حمل و نقل
اشتراک گذاری خبر:
1402/2/13

دوچرخه‌ ای که با هوش مصنوعی کار می‌کند

شرکت ایسر (Acer) که بیشتر به خاطر لپ‌تاپ‌های خود شناخته شده، در یک کنفرانس مطبوعاتی برای اولین بار از یک دوچرخه برقی دارای هوش مصنوعی رونمایی کرد.
به گزارش کاماپرس، این وسیله نقلیه “ابی” (ebii) نام دارد و با کمک یک اپلیکیشن به نام “ابی‌گو” (ebiiGO)  مدیریت می‌شود. دستیار هوشمند این دوچرخه از تکنولوژی هوش مصنوعی برخوردار است و در همکاری با کنترل تطبیقی می‌تواند مصرف باتری را بر اساس شرایط فرد و مسیر سفرش بهینه سازی کند.
از امکانات این اپلیکیشن می‌توان به نمایش داده‌هایی مانند سرعت سواری، مسافت طی شده، درصد باتری باقی‌مانده و مسیرهای توصیه شده اشاره کرد.
بدنه خود دوچرخه از روکش آلومینیومی سفید مات و سبک ساخته شده و مجموعا ۱۶ کیلوگرم وزن دارد. تسمه‌های آن ضد زنگ بوده و تایرهای آن از مواد قابل بازیافت ساخته شده اند.
سنسورهای هشدار برای جلوگیری از تصادف و چراغ‌ها برای سفر در شب تعبیه شده‌اند. لوازم جانبی آن نیز شامل کیف جلویی، سبد و صندوق عقب است.
مدیر بازاریابی این شرکت ادعا کرد:”سواری با این دوچرخه، یکی از بهترین گزینه‌ها در میان حمل‌ونقل برقی و زندگی شهری به شمار می‌رود و برای طبیعت نیز ضرری به همراه نخواهد داشت.”
مدیرعامل ایسر، جیسون چن، نیز افزود:”شرکت ما همچنان بر توسعه محصولات سازگار با محیط زیست تأکید دارد. ما با احقاق اهداف خود که تا سال ۲۰۵۰ برنامه‌ریزی شده‌اند عزم خود را برای مراقبت از محیط‌زیست اثبات خواهیم کرد.”
کد خبر 203020213.543
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیدوچرخه
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر