حمل و نقل
اشتراک گذاری خبر:
1402/8/2

گذرگاه های عابر پیاده مجهز به هوش مصنوعی در دبی راه اندازی شد

چهارده سیستم گذرگاه عابر پیاده مجهز به  هوش مصنوعی در دبی ساخته شده اند. پلت فرم هوش مصنوعی درک و اتصال در زمان واقعی در واحه سیلیکون دبی (DSO) برای شناسایی عابران پیاده، دوچرخه سواران و سایر کاربران آسیب پذیر جاده طراحی شده است.
الگوریتم‌های این سیستم برای ردیابی وسایل نقلیه و سایر کاربران جاده‌ای که به خط عابر پیاده نزدیک می‌شوند طراحی شده‌اند. این کار تأثیر سیستم را بر زمان واکنش وسایل نقلیه نزدیک به حداکثر می رساند. این انعطاف پذیری را برای فعال یا غیرفعال کردن هشدارها و کنترل مدت زمان آنها فراهم می کند و امکان سفارشی سازی بر اساس سناریوهای عبور خاص را فراهم می کند. هشدارها را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که برای یک زمان عبور از پیش تعیین شده یا تا زمانی که یک عابر پیاده در خط عابر پیاده یا در مجاورت آن شناسایی شود فعال بماند.
اولین سیستم در نوع خود در منطقه توسعه یافته توسط Derq از مدل های پیش بینی رفتار استفاده می کند. این فناوری می تواند علائم هشدار دهنده چشمک زن، چراغ های هشدار داخل جاده و حتی کنترل کننده های علائم راهنمایی و رانندگی را در پیش بینی عبور عابران پیاده فعال کند. این به طور موثر از هرگونه درگیری احتمالی با وسایل نقلیه نزدیک جلوگیری می کند.
این سیستم همچنین داده ها را برای افزایش آگاهی کاربران جاده و پاسخگویی مقامات مربوطه به مسائل ایمنی و عملکرد ترافیک جمع آوری می کند. این فناوری پس از دو سال "آزمایش گسترده" اجرا شد.
این سیستم مجهز به اتصال 5G با سرعت فوق العاده بالا و تاخیر کم است. این امکان جمع آوری داده ها از رویدادهای ایمنی و ترافیک را فراهم می کند، در حالی که عملکرد، نگهداری و پیکربندی از راه دور را برای اپراتور سیستم تسهیل می کند. در آینده، این سیستم می‌تواند از فناوری‌های ارتباطی 5G برای برقراری ارتباط اطلاعات ایمنی و هشدارها به وسایل نقلیه متصل که به خط عابر پیاده نزدیک می‌شوند، استفاده کند.
معمر آل کثیری، مدیر ارشد مهندسی و پایداری در سازمان یکپارچه مناطق اقتصادی دبی (DIEZ)، گفت: «این سیستم به عنوان سنگ بنای جایگاه DSO به عنوان یک منطقه پیشرفته از نظر فناوری عمل می‌کند و به ساکنان و شرکای تجاری زندگی یکپارچه و هوشمندانه ارائه می‌کند.از طریق همکاری طولانی مدت خود با Derq، ما به پیشرفت قابل توجهی در تضمین ایمنی عابران پیاده و پیشبرد دستور کار شهر هوشمند دبی ادامه خواهیم داد.
به گفته دکتر ژرژ آئود، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Derq، این همکاری با چشم انداز دبی برای تثبیت خود به عنوان شهری دوستدار دوچرخه با اقدامات ایمنی قوی و ترویج گزینه های حمل و نقل سازگار با محیط زیست مطابقت دارد.
 
کد خبر 203020802.255
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر