حمل و نقل
اشتراک گذاری خبر:
1402/9/29

مایکروسافت و تام تام هوش مصنوعی مولد را به خودروها می آورند

تام تام به تازگی یک “دستیار خودرو محاوره‌ای کاملاً یکپارچه و مجهز به هوش مصنوعی” را معرفی کرده که در آینده نزدیک در پلتفرم‌های اطلاعات سرگرمی داشبورد ظاهر می‌شود. این شرکت ادعاهای جسورانه ای برای هوش مصنوعی صادر و گفته “تعامل صوتی پیچیده‌تر” را ارائه می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد به طور طبیعی برای پیمایش، یافتن توقف در مسیر، کنترل سیستم‌های داخل هواپیما، باز کردن پنجره‌ها و تقریباً هر کاری که در حین رانندگی انجام می‌دهید، صحبت کنند.
این شرکت که بیشتر به خاطر پلتفرم‌های GPS شناخته می‌شود، برای توسعه این دستیار هوش مصنوعی با مایکروسافت همکاری کرد. این فناوری از مدل‌های زبان بزرگ OpenAI، علاوه بر محصولات مایکروسافت مانند Azure Cosmos DB و Azure Cognitive Services استفاده می‌کند. Cosmos DB یک پایگاه داده چند مدلی و خدمات شناختی مجموعه‌ای از APIها برای استفاده در برنامه‌های هوش مصنوعی است، بنابراین این باید یک دستیار توانمند باشد که از آخرین پیشرفت‌ها استفاده می‌کند.
تام تام وعده داد که دستیار صوتی با انواع رابط های ارائه شده توسط سازندگان بزرگ خودرو ادغام خواهد شد و بیان می کند که شرکت خودروسازی مالکیت برند خود را حفظ خواهد کرد. بنابراین این می تواند در خودروهای تولیدکنندگان مختلف ظاهر شود. این شرکت هیچ همکاری قطعی با سازندگان خودروهای شناخته شده را اعلام نکرده، اما این فناوری در کابین دیجیتال اختصاصی TomTom، یک پلتفرم باز و ماژولار اطلاعات سرگرمی داخل خودرو، ادغام خواهد شد.
 کد خبر 212020929.143
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمایکروسافتهوش مصنوعی مولدخودرو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر