تجارت و کسب و کار
اشتراک گذاری خبر:
1402/4/5

پرفروش‌ترین روزنامه اروپا هوش مصنوعی را جایگزین دبیران و ویراستاران می‌کند

پرفروش‌ترین روزنامه اروپا با ۱۸ هزار کارمند در سراسر دنیا تصمیم دارد، هوش مصنوعی را جایگزین دبیران و ویراستاران و مشاغل مربوط به اتاق خبر کند.
اکسل اسپرینگر مالک غول رسانه‌ای آلمان می‌گوید هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین بسیاری از مشاغل مرتبط با حرفه خبرنگاری شود و با استفاده از تکنولوژی هزینه‌ها را کاهش داد.
به گفته ی آناپرس ، مدیر این روزنامه در توضیحات خود گفته است، "متاسفانه در حال جدا کردن راه خود با همکارانی هستیم که وظایفشان در جهان دیجیتال توسط هوش مصنوعی قابل انجام است.
چند روز پس از آنکه یک ایمیل هشدار داد، این فناوری منجر به از دست رفتن قابل توجهی از مشاغل شود، اکسل اسپرینگر، اعلام کرد، هوش مصنوعی به روزنامه‌نگاران فراغ بال می‌دهد تا زمان بیشتری را برای تهیه گزارش‌های اصلی اختصاص دهند!
سمیر فضل الله، مدیر ارشد اطلاعات این روزنامه در حاشیه یک کنفرانس رسانه‌ای در برلین به رویترز گفت: مشاغل مربوط به اتاق‌های خبر با هوش مصنوعی جایگزین می‌شود تا مسیر‌های جدیدی در این حرفه بازگشایی شود. روزنامه نگاران می‌توانند کار‌های خسته کننده را به هوش مصنوعی برون سپاری کنند و زمان و انرژی بیشتری را به وظایف اصلی خود اختصاص دهند. 
وی در ایمیلی که اوایل این هفته برای خبرگزاری رویترز ارسال کرده،   ادامه مسیر را  تنها با بکارگیری فناوری‌های دیجیتال میسر دانسته و یادآوری کرده، انتشار عمومی روزنامه بیلد که قرار است تا ابتدای سال ۲۰۲۴ اجرا شود، به کمک فناوری‌های جدید عملیاتی می‌شود.
به گفته وی "تهاجم هوش مصنوعی" به این معنی است که بسیاری از مشاغل کنار گذاشته خواهند شد.
تیم رهبری تحریریه برای کارکنان روزنامه بیلد نوشت: " با استفاده از هوش مصنوعی مشاغلی مانند مدیران تحریریه، سردبیران صفحه، دبیران و ویراستاران عکس دیگر مانند امروز وجود نخواهد داشت. 
در حالی که اسپرینگر در مورد تعداد مشاغل در معرض خطر اظهار نظری نکرده، منابع این شرکت به رویترز گفتند، بیش از هزاران کارمندان درنهایت شغل خود را از دست می‌دهند.
مدیر ارشد اطلاعات این روزنامه خاطرنشان کرد: "تمرکز بر چالش‌های نظارتی و فرصت‌هایی است که این فناوری برای مصرف کنندگان باز می‌کند. در واقع ما پتانسیل بالایی را در هوس مصنوعی مولد می‌بینیم که محصولات جذاب‌تر و مناسب‌تری را در اختیار خوانندگان و کاربرانمان قرار می‌دهد که منجر به فراهم شدن فرصت‌های کاملا جدید برای تعامل می‌شود".
به گفته وی، تمرکز قطعا بر روی موضوعاتی مانند اجرای مقررات لازم، پاداش برای استفاده از محتوای روزنامه بیلد به عنوان مطالب آموزشی برای مدل‌های زبان بزرگ و حفاظت از داده‌ها است.
روزنامه بیلد که پرفروش‌ترین روزنامه اروپا به شمار می‌رود، قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ از طریق افزایش درآمد و صرفه جویی در هزینه‌ها، درآمد نشریات بیلد و ولت خود را تا ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۹.۱۴ میلیون دلار) بهبود بخشد و تولید روزنامه‌های چاپی را در میان مدت به طور کامل متوقف کند.
اکسل اسپرینگر در بیش از ۴۰ کشور فعال است و بیش از  ۱۸ هزار نفر را در سراسر جهان استخدام کرده است؛   این روزنامه در کنار عناوین آلمانی خود، صاحب وب سایت خبری انگلیسی زبان پولیتیکو، دفتر رسانه‌ای اینترپرایز و پورتال‌های طبقه بندی شده استپتون و AVIV است.
کد خبر 206020405.571
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیروزنامه نگار
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر