صنعت
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/8

اپل با تیمی فوق سری روی پروژه‌های هوش مصنوعی کار می‌کند

براساس ادعای منابع آگاه، اپل با تیمی فوق سری مشغول توسعه‌ی هوش مصنوعی است. این تیم پروژه‌های دیگری را نیز هم‌زمان پیش می‌برد.
اپل تیمی سری به نام XDG دارد که زیرشاخه‌ی گروه تجاری فناوری‌های سخت‌افزاری محسوب می‌شود. تیم XDG شامل گروهی از مهندسان زبده‌ی اپل است و وظیفه‌ی کار روی فناوری‌های جدید را برعهده دارد.
به‌ادعای مارک گارمن، افشاگر خوش‌سابقه‌ی بلومبرگ، اپل از‌طریق تیم XDG روی حوزه‌ی هوش مصنوعی متمرکز شده است. فعلاً جزئیاتی درباره‌ی پروژه‌های هوش مصنوعی اپل نمی‌دانیم؛ اما به‌نظر می‌رسد با افزایش محبوبیت این فناوری در ماه‌های اخیر، اپل نیز قصد دارد توجه بیشتری به هوش مصنوعی نشان دهد.
پروژه‌ی اصلی XDG فناوری جدیدی است که پایش قند‌خون را بدون نیاز به سرنگ امکان‌پذیر می‌کند. درحالی‌که ظاهراً چند سال تا روی کار آمدن این فناوری فاصله داریم، مهندسان تیم XDG پروژه‌های دیگری را نیز همزمان پیش می‌برند.
مارک گارمن می‌گوید اپل بودجه‌ی مالی بسیار زیادی در‌دسترس تیم XDG قرار داده و به آن‌ها کمک کرده است که از‌طریق منابع مختلف، روی ایده‌های کاملاً جدید کار کنند.
هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر به‌لطف سرویس‌هایی مثل CHATGPT  به ترند اول صنعت فناوری تبدیل شده است. شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و گوگل توجه بسیار ویژه‌ای به این حوزه می‌کنند؛ اما اپل تمامی پروژه‌هایش را در خفا پیش می‌برد. این شرکت مدتی قبل کنفرانسی درون‌سازمانی با تمرکز بر هوش مصنوعی برگزار کرد.
کد خبر 210011208.569

 
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیهوش مصنوعیاپل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر