صنعت
اشتراک گذاری خبر:
1402/1/20

چین در پی هجوم همه‌جانبه به حوزه چت‌بات‌های هوش مصنوعی است

شماری از شرکت‌های بزرگ چینی سراغ توسعه‌ی چت‌بات رفته‌اند. در جدیدترین نمونه علی‌بابا از ساخت چت‌باتی اختصاصی خبر داده است.
بنا به گفته ی زومیت ،علی‌بابا، فروشگاه‌ آنلاین بزرگ چین، از شرکت‌های مختلف درخواست کرده است چت‌بات هوش مصنوعی جدیدی به نام Tongyi Qianwen را آزمایش کنند. علی‌بابا تنها شرکت چینی‌ای نیست که روی هوش مصنوعی کار می‌کند.
ChatGPT که اواخر سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار گرفت باعث افزایش توجه به هوش مصنوعی شده است. این چت‌بات کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و توسط OpenAI ساخته شده، شرکتی که با مدیریت سم آلتمن فعالیت می‌کند.
از زمان انتشار ChatGPT بسیاری از شرکت‌های دیگر به چت‌بات‌ها علاقه نشان داده‌اند. آن‌طور که رویترز می‌نویسد، علی‌بابا ثبت‌نام برای آزمایش چت‌بات اختصاصی‌اش توسط مشتریان تجاری را شروع کرده است. صفحه‌ی ثبت‌نام شامل باکس شماره‌موبایل و ایمیل است و هیچ تاریخ مشخصی برای آغاز آزمایش اعلام نمی‌کند.
افزون‌بر علی‌بابا، بایدو نیز در حوزه‌ی چت‌بات‌ها ورود کرده است. این شرکت مدتی پیش چت‌بات Ernie Bot را به‌ نمایش گذاشت. گفته می‌شود هواوی امروز مراسمی برای رونمایی هوش مصنوعی Pangu برگزار می‌کند.
کد خبر 210020120.569

 
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیچین
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر