صنعت
اشتراک گذاری خبر:
1402/9/15

یک‌چهارم کارمندان از هوش مصنوعی مولد در محل کار خود بهره می‌برند

براساس تحقیقات جدید شرکت سلزفورس مشخص شد بسیاری از کاربران هوش مصنوعی مولد در محل کار خود از این فناوری برای یادگیری، راهنمایی‌های شغلی یا تایید کارفرمایان استفاده می‌کنند. سلزفورس که از بزرگتری توسعه دهندگان نرم افزارهای سازمانی در جهان محسوب می‌شود بیش از 14 هزار کارمند در 14 کشور را در «مجموعه تحقیقاتی هوش مصنوعی مولد Snapshot» خود مورد مطالعه قرار داد.
مطالعه اخیر نشان داد بیش از یک چهارم کارمندان یا به عبارت دقیق‌تر 28 درصد آنها در سراسر جهان از هوش مصنوعی مولد در محل کار خود اسفاده می‌کنند و همچنین بیش از نیمی از آنها بدون تایید رسمی کارفرمایان، این کار را انجام می‌دهند. با توجه به اینکه 32 درصد دیگر کارمندان جهانی انتظار دارند در آینده نزدیک از فناوری هوش مصنوعی مولد در محل کار خود استفاده کنند،‌ واضح است که نفوذ این فناوری در عرصه سازمانی همچنان ادامه خواهد داشت.
این نظرسنجی سه مورد برتر استفاده ایمن از هوش مصنوعی مولد را شناسایی کرد و توضیح داد کارمندان فقط از ابزارها و برنامه‌های هوش مصنوعی مورد مورد تایید سازمان استفاده کنند، هرگز داده‌های محرمانه سازمان را در درخواست‌های هوش مصنوعی به کار نگیرند، و هرگز داده‌های شناسایی شخصی مشتریان را در درخواست‌های مربوط به هوش مصنوعی مولد مورد استفاده قرار ندهند.
این نظرسنجی کاربردهای ایمنی و اخلاقی دیگری از هوش مصنوعی مولد در محل کار از جمله منبع یابی خروجی‌های سریع با دقت بالا را نیز نشان داد. بر این اساس گفته شد 64 درصد کارمندان این نظریه را رد کرده‌اند که هوش مصنوعی مولد می‌تواند بهتر از آنها عمل کند و 41 درصد نیز اظهار داشته‌اند که در نشان دادن توانایی‌های هوش مصنوعی مولد بزرگنمایی کرده‌اند تا فرصت‌های کاری موجود را برای خود تضمین کنند.
کد خبر 210020915.585
هوش مصنوعيمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیهوش مصنوعی مولد
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر