صنعت
اشتراک گذاری خبر:
1402/12/16

کوالکام اولین فروشگاه اپلیکیشن هوش مصنوعی را معرفی کرد

اولین فروشگاه اپلیکیشن واقعی برای هوش مصنوعی کوالکام راه‌اندازی شد. این هاب هوش مصنوعی با 75 مدل رایگان عرضه می‌شود و برای بهره‌مندی کامل از آن باید توسعه‌دهنده باشید.
کوالکام هاب هوش مصنوعی (AI Hub) خود را رونمایی کرد. این هاب کتابخانه‌ای جامع از مدل‌های هوش مصنوعی از‌پیش‌بهینه‌سازی‌شده است که برای استفاده روی دستگاه‌های مجهز به پلتفرم‌های اسنپدراگون و کوالکام آماده هستند.
این مدل‌ها طیف وسیعی از کاربردها، از‌جمله پردازش زبان طبیعی و بینش کامپیوتر و تشخیص ناهنجاری را پشتیبانی می‌کنند و برای ارائه عملکرد عالی با مصرف انرژی کم طراحی شده‌اند که عاملی مهم برای دستگاه‌های تلفن‌همراه است.
در‌حال‌حاضر، کتابخانه هاب هوش مصنوعی بیش از 75 مدل محبوب هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد را دربر می‌گیرد؛ از‌جمله Whisper، ControlNet، Stable Diffusion و Baichuan 7B. تمامی مدل‌ها در زمان‌های اجرای مختلف گنجانده شده‌اند و برای استفاده از شتاب‌دهنده سخت‌افزاری موتور هوش مصنوعی کوالکام (Qualcomm AI Engine) در سراسر تمام هسته‌ها  (NPU و CPU و GPU) بهینه‌سازی شده‌اند. به‌گفته کوالکام، این مدل‌ها چهار برابر زمان استنتاج سریع‌تری ارائه می‌دهند.
هاب هوش مصنوعی فرایند ترجمه مدل از فریم‌ورک منبع به زمان‌های اجرای محبوب را نیز به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. این قابلیت به‌طور مستقیم با کیت توسعه نرم‌افزاری مستقیم موتور هوش مصنوعی کوالکام (Qualcomm AI Engine Direct SDK) کار و بهینه‌سازی‌های سخت‌افزارمحور را اعمال می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند بر‌اساس نیازهای خود به‌دنبال مدل‌ها بگردند و آن‌ها را دانلود و در برنامه‌های خود ادغام کنند. این کار موجب صرفه‌جویی در زمان و منابع می‌شود.
هاب هوش مصنوعی ابزار و منابعی برای توسعه‌دهندگان به‌منظور سفارشی‌سازی این مدل‌ها ارائه می‌دهد و آنان می‌توانند با استفاده از کیت توسعه نرم‌افزاری پردازش عصبی کوالکام (Qualcomm Neural Processing SDK) و جعبه‌ابزار کارایی مدل هوش مصنوعی (AI Model Efficiency Toolkit) که هر دو روی پلتفرم در‌دسترس هستند، مدل‌ها را دقیق تنظیم کنند.
به گفته ی تکناک برای استفاده از هاب هوش مصنوعی، توسعه‌دهندگان به مدل آموزش‌دیده در فرمت PyTorch ،TorchScript ،ONNX یا TensorFlow Lite و درک درست از هدف استقرار نیاز دارند که می‌تواند دستگاهی خاص مانند گلکسی S23 اولترا سامسونگ یا مجموعه‌ای از دستگاه‌ها باشد.
با‌این‌حال، هاب هوش مصنوعی فقط برای توسعه‌دهندگان باتجربه نیست. این ابزار به‌عنوان پلتفرم یادگیری نیز عمل می‌کند و برای کسانی که به دنیای هوش مصنوعی وارد می‌شوند، اسناد و آموزش‌های جامع ارائه می‌دهد.
کوالکام قصد دارد هاب هوش مصنوعی را به‌طور منظم با مدل‌های جدید و پشتیبانی از پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌های اضافی به‌روزرسانی کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند برای دسترسی به این مدل‌ها روی دستگاه‌های ابری مبتنی‌بر پلتفرم‌های کوالکام ثبت‌نام کنند و دسترسی زودهنگام به ویژگی‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی جدید را به‌دست بیاورند.
کد خبر 210021216.543
هوش مصنوعيمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیکوالکام
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
بيشتر