سرگرمی و ورزش
اشتراک گذاری خبر:
1402/8/17

استفاده ایکس‌باکس از هوش مصنوعی برای طراحی بازی

مایکروسافت در حال همکاری با Inworld AI برای توسعه ابزارهای Xbox است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد شخصیت ها، داستان ها و ماموریت های مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنند. این همکاری چند ساله شامل یک سیستم "طراحی AI copilot" است که توسعه دهندگان Xbox می توانند از آن برای ایجاد اسکریپت های دقیق، مکالمات، خطوط جستجو و موارد دیگر استفاده کنند.
مجموعه ابزار هوش مصنوعی چند پلتفرمی شامل کوپایلوت طراحی هوش مصنوعی برای اسکریپت‌ها و گفتگوها و یک موتور کاراکتر هوش مصنوعی است که می‌تواند در بازی‌ها ادغام شود و برای تولید پویا داستان‌ها، ماموریت‌ها و گفتگوها استفاده شود.
Inworld روی NPC‌های هوش مصنوعی کار می‌کند که به سؤالات بازیکن واکنش نشان می‌دهند، دقیقاً مانند اینکه ChatGPT یا Bing Chat به سؤالات زبان طبیعی پاسخ می‌دهند. این NPC های هوش مصنوعی می توانند با صداهای منحصر به فرد پاسخ دهند و می توانند شامل درخت های گفتگوی پیچیده یا داستان های پویا شخصی شده در یک بازی باشند. از فناوری Inworld می‌توان برای روایت نیز استفاده کرد، بنابراین همراهان در بازی‌های RPG از بالا به پایین می‌توانند در مورد گروه‌هایی از دشمنان یا بازیکنان پیش رو هشدار دهند.
 آن‌ها همچنین بر روی یک موتور کاراکتر هوش مصنوعی کار خواهند کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را به بازی‌های واقعی خود وصل کنند و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که داستان‌ها، ماموریت‌ها و دیالوگ‌های جدیدی را در حین حرکت تولید کنند.
اینورد در وب‌سایت خود می‌گوید که فناوری آن می‌تواند شخصیت‌هایی متمایز بسازد. ظاهراً می‌تواند موتور کاراکتر کاملاً یکپارچه برای NPC‌های هوش مصنوعی که فراتر از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) است، در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.
اولین مورد در استفاده از هوش مصنوعی در بازی ها، NPCs یا شخصیت های بدون بازیکن هستند. این هوش مصنوعی که به معنای شخصیت های مجازی هستند، بیشترین استفاده هوش مصنوعی در بازی ها به شمار می آیند. این شخصیت ها به گونه ای طبیعی در بازی نقش ایفا می کنند که انگار توسط افراد کنترل می شوند. کنترل رفتار این شخصیت ها توسط الگوریتم ها انجام می شود.
ایکس باکس معتقد است که این ابزارها می‌توانند به توسعه‌دهندگان کمک کنند تا چیزهای جدیدی را امتحان کنند و مرزهای بازی‌های امروزی را پشت سر بگذارند.
کد خبر 211020817.579
هوش مصنوعيمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیایکس باکس
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر