علم و فناوری
اشتراک گذاری خبر:
1401/11/25

افتتاح بزرگترین پردیس هوش مصنوعی کشور در استان سمنان

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به اخذ مجوز بزرگترین پردیس هوش مصنوعی در کشور، از افتتاح این پردیس در شاهرود خبر داد.
به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین استان سمنان، محسن نظری با بیان اینکه 400 شرکت فناور در استان سمنان تحت پوشش پارک علم و فناوری است، اظهار می‌کند: پارک علم و فناوری استان سمنان در بین 52 پارک علم و فناوری کشور توانست سطح یک را به دست آورد.
او با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق تحت پوشش پارک بالغ بر 120 شرکت هستند، ادامه می‌دهد: یکی از اهداف راهبردی مجموعه در این مسیر توسعه شرکت‌ها و اثرگذاری اقتصادی آنها در تمام شهرستان‌های استان سمنان است که در این راستا برنامه هایی تدوین شد.
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه می‌دهد: یکی از برنامه‌های ویژه و راهبردی که در در سال‌جاری توسط پارک پیگیری شده و جز برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت علوم بوده توسعه پردیس‌های تخصصی است.
نظری با اشاره به اینکه در کل کشور به 32 پردیس تخصصی علم و فناوری مجوز داده شده، یادآور می‌شود: در استان سمنان و در شهرستان شاهرود سه پردیس تخصصی موفق به اخذ مجوز شدند که 10 درصد از کل پردیس‌های کشور در شاهرود مستقر هستند.
او با بیان اینکه پردیس کشاورزی، سلامت و پردیس ویژه هوش مصنوعی و دیجیتال که بزرگترین پردیس نیز محسوب می‌شود، در زمره پردیس‌های مستقر در شاهرود است، تصریح می‌کند:امسال شاهد افتتاح پردیس هوش مصنوعی و فناوری‌های آن در شهرستان شاهرود خواهیم بود.
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به اخذ مجوز و تخصیص اعتبار به این مرکز، خاطرنشان می‌کند: امیدواریم به زودی بتوانیم شاهد افتتاح این مجموعه مهم علمی و فناوری در استان سمنان باشیم.
کد خبر 112011125.393
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیهوش مصنوعی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر