علم و فناوری
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/7

اصفهان می‌تواند پایلوت هوش مصنوعی کشور شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی اصفهان می‌توانند در کنار یکدیگر به نقشه کلان برسند.
به گزرش باشگاه خبرنگاران جوان ،روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در جلسه فعالان حوزه فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گفت: اصفهان می‌تواند پایلوت هوش مصنوعی کشور باشد؛ برای این منظور تعدادی از شرکت‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی اصفهان فعال هستند باید در کنار یکدیگر به یک نقشه کلان برسند و به عنوان مثال یک منطقه آزاد فناوری هوش مصنوعی را در اصفهان شکل بدهند.
او افزود: با تعامل این شرکت‌ها می‌توان «تعاونی شرکت های دانش بنیان
 هوش مصنوعی» را تشکیل داد که شکل‌گیری آن به وحدت رویه در کلان‌روند‌ها و اولویت‌ها در حوزه هوش مصنوعی منجر می‌شود.
دهقانی گفت: در صورت اجرای موفق آمیز، این طرح مورد حمایت قرار می‌گیرد و باید تا جایی که ممکن است حوزه علم و فناوری کشور به سمت تعاونی‌های دانش بنیان حرکت کند.
معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: نوآورانی که آغاز کننده حرکت‌های جدید هستند علاوه بر تلاشی که برای اجرای ایده‌های نوآورانه خود دارند مسیر ناهموار پیش رو را برای دیگران هموار می‌سازند و اگر در مسیر را با اهتمام و جدیت ادامه دهند، می‌توانند پیش‌قراول حوزه هوش مصنوعی باشند.
کد خبر 112011207.602
مرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیهوش مصنوعیاصفهان
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر