صنایع دفاعی
اشتراک گذاری خبر:
1401/9/30

پهپاد هوش مصنوعی ساختمان‌ها را می‌گردد و حمله انتحاری می‌کند

شرکت "البیت سیستمز" از یک کوادکوپتر بدون سرنشین کوچک رونمایی کرده است که برای مکان یابی، شناسایی و حمله به پرسنل دشمن طراحی شده است.
پهپاد "لانیوس " که بر اساس یک کوادکوپتر مسابقه ای ساخته شده است، مانور پذیری بالایی دارد و می تواند در داخل ساختمان ها پرواز کند. بر اساس این گزارش، پهپاد بدون سرنشین با باتری دارای حداکثر وزن برخاست 1.25 کیلوگرم، وزن محموله 150 گرم، سرعت عملیاتی تا 72 کیلومتر در ساعت در هنگام پرواز در فضای باز و استقامت هفت دقیقه است که می تواند از Wi-Fi یا ارتباطات رادیویی تعریف شده توسط نرم افزار استفاده کند.
"لانیوس" دارای یک حالت مستقل برای برخاستن، ناوبری و جستجو است. با استفاده از تصاویر الکترواپتیک خود و الگوریتم محلی سازی و نقشه برداری همزمان ، می تواند داده ها را برای ساخت و به روز رسانی نقشه های سه بعدی از محیط خود جمع آوری کند. این قابلیت همچنین به آن امکان می‌دهد درها و پنجره‌هایی را که می‌تواند از آن‌ها عبور کند شناسایی کند تا بتواند به اسکن داخل ساختمان‌ها ادامه دهد.
"البیت" گفت که این سیستم همچنین قادر است انسان های متخاصم را به طور مستقل شناسایی کند، اگرچه اصرار دارد که حمله تنها با تایید یک اپراتور انسانی انجام شود. هیچ جزئیاتی از کلاهک ارائه نکرده است و فقط گفته است که می توان محموله های کشنده یا غیر کشنده را حمل کرد.
یک ویدیوی تبلیغاتی نشان می‌دهد که یکی در پشت یک مرد مسلح که از پنجره شلیک می‌کند منفجر می‌شود و دیگری فرود می‌آید تا منتظر عبور فردی از در بسته باشد، در این مرحله به سرعت به هدف نزدیک می‌شود و منفجر می‌شود.
"لانیوس"  را می توان به عنوان یک واحد منفرد یا به عنوان بخشی از یک ازدحام با استفاده از سیستم Legion-X – که "البیت" در نمایشگاه Eurosatory در ژوئن راه اندازی کرد، برای کنترل چندین سیستم بدون سرنشین با حداقل نظارت انسانی استفاده کرد.
کد خبر 219010930.598
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر