صنایع دفاعی
اشتراک گذاری خبر:
1401/12/22

ساخت کشتی جنگی چینی به وسیله هوش مصنوعی

به گفته ی سیتنا، یک تیم تحقیقاتی که بودجه خود را از ارتش چین می‌گیرد، توانسته با هوش مصنوعی، سیستم الکتریکی یک کشتی جنگی را با سرعت و دقت بی‌‌سابقه‌ای طراحی کند و کار یک‌ساله را در یک روز انجام دهد. بر اساس گزارش روزنامه چینی South China Morning Post، فناوری هوش مصنوعی موفق شده است کاری را که معمولا یک سال طول می‌کشد، با استفاده از یک تیم انسانی و رایانه‌های بسیار پیشرفته در یک روز انجام دهد.
 با توجه به اندازه و پیچیدگی کشتی‌های جنگی مدرن، خطا بخشی اجتناب‌ناپذیر از فرآیند طراحی هستند و یافتن و اصلاح آنها می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد. اما وقتی محققان طراح هوش مصنوعی را با بیش از ۴۰۰ کار چالش برانگیز در معرض آزمایش قرار دادند، به دقت ۱۰۰درصد دست یافتند.نگرانی‌های فزاینده‌ای در میان برخی کشورها به‌ویژه در ایالات متحده درباره توسعه صنایع نظامی چین و توانایی پکن برای تولید کشتی‌های جنگی، وجود دارد.
کارلوس دل تورو، وزیر نیروی دریایی آمریکا ماه گذشته به خبرنگاران در واشنگتن گفت: «چین دارای ۱۳کارخانه کشتی‌سازی تولید کشتی‌های جنگی است و ظرفیت یکی از کارخانه‌های کشتی‌سازی آن از مجموع کارخانه‌های کشتی‌سازی ما بیشتر است. این یک تهدید واقعی است.»
چین قصد دارد تا سال۲۰۲۵ بیش از ۴۰۰کشتی جنگی داشته باشد که یک‌سوم بیشتر از ناوگان آمریکاست. محققان با اشاره به اینکه کارآیی طراحی با هوش مصنوعی تاکنون جز در برنامه‌ریزی سیستم های الکتریکی به اثبات نرسیده است، گفتند که هوش مصنوعی وظایف را بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از انسان انجام می‌دهد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. آنها افزودند: ممکن است کشورهای دیگر سیستم‌های مشابهی را توسعه داده باشند، اما به‌دلیل حساسیت نظامی آنها را به‌طور عمومی فاش نکرده‌اند.
 
کد خبر 214011222.556
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیفناوریچینکشتی جنگی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر