صنایع دفاعی
اشتراک گذاری خبر:
1402/5/23

وزارت دفاع آمریکا از تاسیس نیروی ویژه هوش مصنوعی مولد خبر داد

وزارت دفاع آمریکا یک کارگروه هوش مصنوعی مولد ایجاد می‌کند. تاسیس این کارگروه که Task Force Lima نام دارد، به گفته مقامات این نهاد، نشان‌دهنده رویکرد مسئولانه وزارت دفاع در استفاده از هوش مصنوعی است. معاون وزیر دفاع با اولویت قرار دادن تضمین امنیت ملی، بر به‌روز بودن در استفاده از فناوری تاکید کرد.
وزارت دفاع آمریکا (DOD)، روز پنجشنبه از تاسیس یک کارگروه هوش مصنوعی مولد خبر داد.
 طبق گفته ایستنا، «Task Force Lima» نقش محوری در تجزیه و تحلیل و همچنین یکپارچه‌سازی ابزارهای مولد هوش مصنوعی، مانند مدل‌های زبان بزرگ در سراسر این سازمان ایفا خواهد کرد.
Task Force Lima که توسط دفتر ارشد دیجیتالی و هوش مصنوعی رهبری می‌شود، قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را در تمام بخش ارزیابی و همگام‌سازی به کار خواهد گرفت. این دفتر که سال گذشته تاسیس شد، به یکپارچه‌سازی و بهینه‌سازی قابلیت‌های هوش مصنوعی در سراسر بخش وزارت و تسریع پذیرش داده‌ها، تحلیل‌ها و هوش مصنوعی توسط دپارتمان اختصاص دارد.
 کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع که هدایت‌گری این سازمان را عهده‌دار است، در بیانیه‌ای اعلام کرد:« وزارت دفاع بر اجرای تعهدات خود در رهبری این مسئولیت در نوآوری هوش مصنوعی تاکید می‌کند.»
او همچنین افزود:« علاوه‌بر بهره‌مندی از قدرت تحول آفرینی هوش مصنوعی مولد، تمرکز ما بر تضمین امنیت ملی، به حداقل رساندن خطرات و ادغام مسئولانه این فناوری‌ها ثابت می‌ماند. آینده دفاعی فقط مربوط به پذیرش فناوری‌های پیشرفته نیست، بلکه انجام این کار با آینده‌نگری، مسئولیت‌پذیری و درک عمیق از پیامدهای گسترده‌تر برای ملت ما است.»
 در این بیانیه آمده است که هدف این وزرات، افزایش عملیات در مناطق جنگی، امور تجاری، بهداشت، سیاست و آمادگی دفاعی است.
همچنین در نهایت اعلام شد که علاوه‌بر حفاظت از امنیت ملی، این گروه تضمین می‌کند وزارت دفاع در به‌روز بودن فناوری‌ها پیشگام باشد.
کریگ مارتل، مدیر ارشد دیجیتال و هوش مصنوعی وزارت دفاع در رابطه با تاسیس این کارگروه گفت که DOD، یک ضرورت برای پیگیری مسئولانه اتخاذ مدل‌های هوش مصنوعی مولد در عین شناسایی اقدامات حفاظتی مناسب و کاهش خطرات امنیت ملی است که ممکن است ناشی از مسائلی مانند داده‌های آموزشی با مدیریت ضعیف باشد.
 
کد خبر 214020523.585

 
هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیهوش مصنوعی مولد
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر