بیمه
اشتراک گذاری خبر:
1401/10/28

امکان تشخیص خسارت با هوش مصنوعی در صنعت بیمه

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، پویش فناورانه سه‌شنبه‌های نوآورانه در صنعت بیمه ایران، روز گذشته در محل بیمه مرکزی برگزار شد.
در این پویش فناورانه، به معرفی فناوری‌های دیجیتال و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بیمه از جمله در بخش تعیین خسارت‌ها و پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان توسط مدیران بیمه پارسیان پرداخته شد؛ اویار حسین، مدیرعامل بیمه پارسیان، گفت: در زمان همه‌گیری کرونا فرصت مناسبی فراهم شد تا همکاران ما با فناوری‌های دیجیتال آشنا شوند. همچنین با مطالعه تجربه شرکت‌های بیمه خارجی با فناوری‌های روز آشنا شدند.
در ادامه جلسه علی بنیادی، معاون نظارت بیمه مرکزی، نیز با بیان اینکه تغییر در رفتارها لازمه تغییر در نگرش و دانش است، گفت: در جلسات پویش فناورانه اولا رویکرد نوین را به مدیران صنعت بیمه منتقل می‌کنیم، ثانیا بهترین موارد و فناوری‌ها را شناسایی و معرفی می‌کنیم. برخی از شرکت‌ها با هوش مصنوعی می‌توانند تشخیص میزان خسارت که در صنعت بیمه رایج است، انجام دهند. به گونه‌ای که بیمه‌شده‌ای که تصادف می‌کند از خودروی خود عکس می‌گیرد و از طریق گوشی همراه خود ارسال می‌کند و با فناوری‌های مصنوعی و الگوریتمی که وجود دارد، میزان خسارت محاسبه و به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.
بنیادی همچنین با تاکید بر اینکه صنعت بیمه از پیچیدگی خاصی برخوردار است، گفت: شرکت‌‌‌‌‌های فن‌آور کمتر در این صنعت حضور دارند. در دنیا این شورتِک‌ها بعد از فینتِک‌ها، حضور دارند؛ یعنی فناوری‌های مالی و فناوری‌های بیمه‌ای در کنار یکدیگر هستند.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی مرکز نوآوری بیمه، در بیمه مرکزی تلاش می‌کنیم رقابت بین شرکت‌های بیمه‌ای ایجاد شود و هر کس ایده جدیدی وارد صنعت بیمه می‌کند، نیاز فناورانه سایر شرکت‌ها را هم احصا می‌کنیم. از طرفی عده‌ای در دانشگاه‌ها و اکوسیستم نوآوری هستند که می‌توانند نیازهای صنعت بیمه را برطرف کنند و کار ما اتصال این دو گروه یعنی مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها با صنعت بیمه به عنوان متقاضی این فناوری‌ها است.
کد خبر 116011028.433

 
مرکز هوش مصنوعیهوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیبیمه
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر