هنر و طراحی
اشتراک گذاری خبر:
1402/4/14

آیا هوش مصنوعی دنیای انیمیشن را تغییر می‌دهد؟

سازندگان انیمیشن و تولیدکننده‌های محتوا نباید از به کارگیری فناوری هوش مصنوعی به عنوان تهدیدی که روزی ممکن است جای آن ها را بگیرد نگران باشند، بلکه آنها باید به این فناوری به عنوان پلتفرم شتاب دهنده‌ای که به بهبود ایده‌های انیمیشنی آنها و همچنین تولید محتوای بیشتر با زمان کمتر کمک می‌کند نگاه کنند.
با تکامل جهان، فناوری هوش مصنوعی آینده کار را در دنیای آنلاین آسان‌ تر خواهد کرد.
این قابلیت به صنعت انیمیشن محدود نمی‌شود. نرم افزارهای آتی با مهارت گنجانده شده درGPT، نرم افزارهای توسعه یافته مانند  Deep Motion، DALE.E 2  و Mid Journey قادر هستند دستورالعمل‌ها را دریافت کرده و نتیجه را در دنیای انیمیشن ایجاد کنند. برخلاف گذشته نرم ‌افزار هوش مصنوعی قادر است آواتارها و صحنه‌‌های ویرایش‌شده ویدیویی را متناسب با هدف سازنده، بدون نیاز به نقاشی‌های تخیلی دقیق از شخصیت‌ها و مکان‌های اکشن تولید کند.
پیشگامان دنیای انیمیشن باید با نرم افزارهای هوش مصنوعی مربوط به تولید انیمیشن آشنا شوند، چرا که این نرم افزارها می‌تواند به انیماتورها کمک کنند تا ضمن تکمیل محتوای تولید شده، دست به نوآوری بزنند. استفاده از هوش مصنوعی در این عرصه همچنین باعث صرفه‌‌جویی در زمان سازنده هنگام ویرایش خطاهای کوچک می‌‌شود.
برخلاف نرم ‌افزارهای سنتی که نیاز به شروع اصلاح از ابتدای کار دارند، در نرم افزارهای جدید چنین محدودیتی وجود ندارد زیرا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تقریباً به طور کامل مطابق با دستورالعمل تولید و ویرایش می‌شوند. بنابراین فقط به چند تنظیم نیاز دارند. قبلاً کشیدن تصاویر متحرک با استفاده از مایکروسافت، ادوبی و برنامه‌های سه بعدی مانند میکسر به خصوص از ابتدا بسیار سخت بود.
تولید انیمیشن از طریق هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان روشی عمیق‌تر برای ارائه ایده‌های بیان شده در قالب قابل درک‌تر مورد استفاده افراد قرار بگیرد. به عنوان مثال، بسیاری از مدیران کسب و کار ممکن است راهبردهای مناسبی برای دستیابی به اهداف مختلف کسب و کار ارائه کرده باشند، اما نمی‌توانند ایده خود را به روشنی در مقابل روسای خود ابراز کنند. از طریق تولید ویدیوی انیمیشنی، فرد احتمالاً می‌تواند ایده‌های مبهم خود را برای درک ساده‌تر ارائه دهد. 
کد خبر 217020414.491
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیانیمیشن
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر